måndag 17 augusti 2009

Go afton gott folk!

Här sitter man nu på jobb o bloggar som en annan nörd! ;)
I vanliga fall på jobbet har jag att göra varje kväll men denna helgen har 3 av mina brukare hamnat in på sjukhuset och idag är bara 1 hemkommen, vilket gör att jag har lite dö tid att sysselsätta mig på.
Har inget så direkt att göra här på jobb, alla andra på boendet där jag sitter jobbar häcken av sig och här sitter jag och surfar och bloggar! =) Känns visserligen rätt skönt måste jag säga samtidigt är det himla trist att bara sitta. Ska inte ut igen förräns kl 20.
Vad göra i en timma?!?
Sitter här med en kopp kaffe o tänkte skriva ett par ord för en gångs skull! haha.....

Hemma har man inte direkt tiden eller avkopplingen att sitta ner o uppdatera, då har man ju dottern som ska underhållas och när hon har lagt sig så ska gubben underhållas ;) samt hunden ska få sin dagliga kvälls promenad!

Och om ett halvår har jag definitivt inte den tiden till att sitta här alls....då har jag ju fullt upp med att vara 2 barnsförälder! Även om nu vissa klarar av att blogga samtidigt som man har 2 barn kan jag med all säkerhet säga att det kommer inte jag !!! Jag kommer lägga min "lediga" tid och energi på annat roligare som gynnar mig o min familj! =)

Sitter här o undrar om min kära make hinner få dottern vår i säng innan fotbollen börjar kl 19 och innan Hedis dyker upp?! Hör hon dörren kommer hon inte att somna på ett tag, hon är för nyfiken och vill upp o titta vem som kom! haha..............
Fast jag e ju på jobbet så jag lägger mig inte i det..................hehe.
Nehe va ska jag mer skriva ikväll?!?

Inga foton får ni i denna blogg då jag som sagt inte är hemma utan sitter på jobb................Men nångång ska ni säkert få se nya foton, både på Tilda o den gravida magen =)
På onsdag går vi in i den "säkra" perioden, dvs vecka 13..............så skönt! Känns så märkligt att va gravid igen, inte alls samma som när man vänta Tilda! Beror väl antagligen på att all fokus är på just Tilda nu att tiden bara flyger iväg o man har inte samma tid att njuta av att man är gravid på samma sätt!

Nä nu avslutar jag med ett par väl valda ord till min fina make : Jag älskar dig!
Ett par välvalda ord till min dotter: Du är världens finaste o sötaste lilla Tildis, mamma älskar dig över allt annat på denna planet! <3
Till mina vänner : Tack för att ni finns, på avstånd eller runt knuten. Ni betyder mycket för mig!

Till er andra: Ha d gott o tack för att ni läser min blogg!

Inga kommentarer: