måndag 2 april 2012

•Sol & Snö•

Synd att kalla dagens kalla väder för vår-väder! Riktigt kallt och snö har fallit från den soliga himmelen! Vad är detta liksom?¿ Skulle vi inte ha vår nu.... Ibland förundras man över vädrets makter...
Dagen har varit mycket innehållsrik men smått förvirrande med många nya intryck, goda sådana faktiskt! Ett sånt boende jag var på idag skulle jag önska fanns överallt! Så mysigt och inbjudande miljö, en hemmiljö, en sådan miljö som man minns ifrån sin barndom när man besökte mormor eller farmor! Dem hade verkligen tänkt till på ett bra sätt med att göra ett rum i ett rum, att man utnyttjat alla ytor till det yttersta för att göra det så välkomnande som möjligt för alla! Det märktes tydligt tycker jag att en äldrepedagog arbetar där ( dock inte med högskoleutbildning ).
Så ja denna dag har varit mycket givande med många intryck!
Väl hemma ringde jag jobb och fick då veta att min tjänstledighet avbryts till sommaren (1/6-31/8) och jag går på min tjänst som månadsanställd och det var en oerhörd stor lättnad rent ekonomiskt under sommaren! Slipper jaga timmar och framför allt slipper jag jobba ihjäl mig i maj månad! Känns skönt att ha sitt på det torra men mindre kul att man måste jobba hela sommaren, blir ju inte direkt något sommarlov. Men men :) så är det väl att vara vuxen högskolestudent! ;)
Nu ska jag njuta av två sovande barn och i ensamhet titta på tv ( maken är och tittar på allsvenskans första match MFF-Gefle ).
Ha en skön afton!

Inga kommentarer: