fredag 23 januari 2009

Dagens klotter!!

God förmiddag.
Vaknar upp i vanlig ordning lite i åtta och finner när jag rullar upp persiennerna att det har snöat i natt! Ja jippi......smått ironi.....
Ska man ta sig ut blir det kladdiga hjul på vagnen me massa sand o säkert salt som man drar med sig in sen.....och en hund som måste torkas rejällt innan han ens får entra lägenheten...kallt o jävligt och blåsigt! Usch......
Näe jag har verkligen ingen ork till ngt idag, känner mig smått nedstämd! Vet egentligen inte varför!
Här har inte hänt så mkt sen sist jag skrev.....varit på begravning, fikat i Eslöv, jobbat och tagit hand om dotra vår!
Vet inte vad jag ska skriva....känner att jag har lite bloggtorka.
Igår var vi på kyrkans barntimmar och som vanligt fann Tilda det mkt roligt att vara där, och det är ju klart hon gör....massa barn som vill leka. Dessvärre kan hon ju inte riktigt än vara med o springa runt men det kommer.... =) Framsteg görs det i hennes utveckling och det är så kul som mamma att få vara delaktig i detta tror även att pappsen finner det lika roligt dock upptäcker han ju inte allt som jag upptäcker på dagarna men i Mars månad är det han som berättar för mig allt nytt hon kan!
Och tänk att nästa söndag blir vår dotter hela 1 år!!! =O
Tiden bara flyger iväg....känns som om det inte alls var länge sedan hon var så liten. Var hemma hos svägerskan i veckan eller om d var förra veckan, minns inte! haha.......nåväl....och man såg lilla Siri och man tänkte att så liten var Tilda med för inte så himla länge sen men man har svårt att tro att ens egna barn har varit så små. Hur kommer det sig?! Att man glömmer så fort....man nästan har glömt bort hur man ska hålla en nyfödd.......haha. Eller ja man minns ju när man väl håller men man känner sig så tafatt! Ja tiden går rent för fort men samtidigt är det ju roligt! Nu har man snart klarat av det första året och dom säger ju att det är det svåraste, fram tills 2-3 års åldern nu är en ren glädje påstås det sen börjar en jobbig period igen när dom närmar sig 3 år.........Ja den som lever får se! haha.......
Jag njuter iaf av var dag som går med vår dotter.......har lite ångest för att man ska börja jobba och lämna Tildis på dagis och vara ifrån henne ett par timmar men samtidigt tror jag att jag kommer att tycka att det är skönt att få lite vuxentid och desto roligare blir det ju sen när man hämtar hem henne från dagiset!
Men är lite emot att lämna henne i så pass tidig ålder, känner nån sorts orättvisa att dagispersonalen kommer att se alla utveckling på vår dotter före oss, att dom berättar vad hon lärt sig........men det är väl så det är och ska vara?!? Önskar bara att man hade längre föräldrarledighet, tycker det är rent för lite tid man har innan man lämnar på dagis!
Idag är det fredag......som hemmagående mamma glädjs man inte lika mkt längre åt att det är fredag, vi har ju fredag varje dag! Men gubben är nog glad att det är fredag iaf......ska inte göra ngt speciellt i helgen, bara mysa som en familj och ta det lugnt. Vi kommer ingenstans då bilen är inlämnad på verkstad.....undrar va det är för fel och vad det kommer att kosta att åtgärda det!
Imorgon ska jag träna mitt andra pass BodyJam för denna vecka.......ska bli kul!
Nä nu ska jag göra lite nytta innan stintan vaknar........hoppas ni följer henne på hennes blogg? Där sätts ju in foton på henne och där står lite mer om hennes framgångar och prestationer!

Ha en skön helg!

***Min kärlek....Jag älskar dig min make, du är det vackraste jag skådat! hihi....Du och Tilda betyder allt för mig***


Ciao!!!

Inga kommentarer: