fredag 27 februari 2009

Äntligen fredag....med viss ledsamhet!

God förmiddag gott folk!
Märker att jag uppdaterar min egen blogg just nu oftare än vår dotters =)
Lovar att det ska bli ändring på detta!
Ja som rubriken lyder så är det fredag idag och jag känner inte samma glädje längre som jag gjort i 1½ år över detta faktum! Å andra sidan har alla dagar varit fredag för mig då jag gått hemma som mamma!
Men nu är det åter tillbaka till vardagen med allt vad det innebär!!!
Med viss ångest och samtidigt lättnad över att få återgå till jobbet!
Inte det att jag har ångest över mitt jobb direkt utan mer att lämna Tilda med pappsen, att inte få se henne lika mkt längre, ångest att inte få gosa med henne 24/7!
Ja idag ska jag jobba kväll (16-22) och jag är lite små nervös över detta......första rundan helt alene...inga kollegor att fråga eller ringa då man är ensam på kvällarna, än så länge! Ska försöka va på jobbet redan halv fyra så jag kan gå igenom kvällens uppdrag! Ska samtidigt bli himla roligt som det är nervöst! Dom har ju köpt in GPS så man kan hitta i Lund, det är ju ingen lätt stad att köra i om man inte bor där!
Sen är det igång på söndag med jobbet på allvar..........tror det kommer att kännas märkligt att att börjar jobba igen. Hjärnan uppfattar det nog bara som extra i början, men det ska nog bli bra....
Hoppas jag får mitt nya schema idag eller på söndag, är ju en fördel om man vet hur man ska jobba och dagiset vet vem som lämnar o hämtar!
Kommer nog bli ett himla juxande i början med hämtning och lämning....då vi bara har en bil!
Pratade med svägerskan innan och vi kom fram till att det bara är 3 veckor kvar tills vi åker till Lanzarote!!! 3 ynka veckor........det förklarar min oroliga mage!!!
Pass till Tilda och mig ska fixas imorgon.......trodde det skulle ta 2 veckor att få det men Susanne sa ca 4 dagar.......så det var ju inte så farligt, däremot tycker jag att det kostar för mkt! Kostar lika mkt för barn som för vuxna! =O
Gud vad jag längtar till Lanzarote........ska bli så skönt, och så spännande att få åka utomlands med Tilda för första gången! Fler resor lär det ju bli...........
Sen är resan över julen bokad nu...d blev inte sälen utan Idre fjäll! Ska bli himla roligt, även om jag inte kan stå på ett par skidor men ska ge det en chans iaf.........Kanske jag blir en höjdare på slalom..........haha! ;)
Nä nu hör jag att dottern börjar vakna till liv, dags för lunch och sen ner till lekkompisen en stund!
Ha en skön helg gott folk!
Ciao!!!

Inga kommentarer: