måndag 16 februari 2009

Busy Weekend & Sportlovspyssel

Hej gott folk.
Var ett tag sen jag satt här o skrev i min egen blogg, blir mest att jag uppdaterar i Tildas blogg men men.

Här kommer ett litet inlägg iaf.
Helgen som rubriken lyder har varit busy.... Alla hjärtans dag i lördags samt kalas i Ystad på kvällen.....En trevlig lördag fast än jag hellre hade varit hemma o firat alla hjärtans dag tillsammans med min älskade lilla familj! Men den blev ändå lyckad när vi satt samlade runt bordet i Ystad. Vi körde kvart i fyra på eftermiddagen och kom hem lite över halv elva på kvällen. Vi vart på kalas hos Wilma och hennes familj. Mkt trevligt och väldands god mat. Nån gratäng med ris, kassler, bladspenat och gorgonzola sås....yummy!! =)
I går vart vi på dop, lilla Siri döptes i V.Klagstorps kyrka och efteråt bjöds det på en otroligt god Gulasch soppa med brytbröd och nåt gott till kaffet, tror d va nån smördegsknippe med äppelkanel inuti. Väldans gott det med.......Och himla trevligt. Jocke är nu fadder till Siri tillsammans med Nathalie.
Nästa rubrik lyder ju Sportlovspyssel........Ja idag vaknade vi lite sent men kom ändå iväg till kyrkan för att umgås o leka lite. Medans Tilda satt och lekte med Emilia passade jag på att sätta mig o pyssla i andra rummet.
Då slog det mig när vi satt där runt bordet alla mammor att det borde ju vara barnen som ska pyssla och visst barnen satt o pysslade men gav upp efter 2 minuters pyssel...ni vet hur barn är dom har inte tid att sitta stilla för länge och småpyssla, nä det ska lekas o stojas i stället. Så alla mammor fick ta vid där barnen inte längre orkade fortsätta!
Å andra sidan var dom andra barnen lite större så dom hade kunnat sitta o pyssla medans min dotter bara är året och inte vet hur man gör än....så jag pysslade åt min dotter istället! Gjorde ett fat med mugg till pappsen från henne och så gjorde jag en likadan åt vår dotter! Ni ser resultatet här under. Blev mkt nöjd med mitt pyssel =) Älskar att pyssla.
Sitter just nu i soffan med fötterna upp i soffan och ansiktet mot fönstret, tv´n står på med nåt barnprogram som jag inte ens tittar på men dottern har tittat lite innan hon somnade gott i vår säng. Egentligen bör hon inte sova efter 15 på eftermiddagen men idag gör jag ett undantag...hihi.
Ja jag sitter o tittar ut samtidigt som jag försöker klura på vad jag ska skriva och ser att det fortfarande snöar ute........det har snöat i princip hela dagen idag........visserligen kul för alla dom som har sportlov, och för dom som åker pulka! Själv ser jag inte framemot det som kommer efter att snön har legat för länge............slasken kunde jag varit utan. Snön däremot älskar jag...hihi. Blir som ett barn när snön kommer och det lägger sig på marken.
Har blivit mkt pulka åkande tillsammans med grannen o hennes barn!
Denna vecka står det mkt på schemat.........imorgon ska jag fixa naglarna, jobba kväll(gå bredvid, 16-22), onsdag är det fika med Agnes o Madde, möte på jobb me chefen, torsdag jobbar jag dag även där bredvidgång mellan 7-16 och fredagen är inget inbokat än så länge!

Nä nu avslutar jag och lämnar er med lite bilder.

Lämna gärna en kommentar! Ha en bra vecka!

Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH vad muggarna är fina!! Så duktig du är =D Jag skratta så när jag såg bilden på Tilda i er säng.. tänk när dom var små nyfödda och dom var i sängen, då tog dom upp några centimeter, men nu jäklar i de är de några stora flickor som däckar där ibland, och tar upp allt mer än några ynkliga centimeter.... KRAMISAR!!