torsdag 5 februari 2009

Glad....

Hej hej gott folk!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag.....

Har varit på utbildning på jobbet idag och Tilda var hos faster o sen farmor under tiden, när utbildningen var färdig gick jag ner till chefen för att prata lite om schemat o så som jag ska ha i mars. Fick då veta att hon tänkte erbjuda mig en tjänst på 90% inom hemtjänsten. Attendo Care AB är först i Lunds kommun med att starta ngt som heter kundval, vilket innebär i det stora hela att dom äldre i kommunen kan antingen välja kommunal hemtjänst eller oss med bistånd! Och eftersom det är relativt nystartat så är det inte så mkt än att göra men tillräckligt för att hålla 4 personal sysselsatta. Mer lär det bli för dom har blivit mkt populära då vi ger dom det där extra....som många äldre gärna vill ha. Vi ger dom tid och så.......

Så det tackade ja jag till! Så nu ser jag framemot att få börja jobba igen den 1 mars, antagligen kommer jag att tjuvstarta redan nu i mars med kvällar och helger. Ska bli kul!!!
***
Nåt annat händer väl inte här. Går och oroar mig lite inför måndagens besök hos läkaren. Får jag svar på vad det är för en knöl jag har i bröstet tro? Fantasin skenar iväg i min hjärna då jag sen en lång tid tillbaka har knölar i högra armhålan i lymforna. Har dom spritt sig till bröstet? Är det metastaser jag har? Ja det återstår att se på måndag men jag lär väl få en remiss till mammografi innan jag vet svaret på vad det är för ngt.
Hoppas innerligt att det inte är cancer! Skulle det mot all förmodan visa sig vara cancer har jag bestämt mig för att sluta röka!!! Tro det eller ej.....
***
Vår fina dotter har hunnit bli 1 år! Stora damen nu ju.......tyckte inte alls det var länge sen man gick i väntans tider med henne!
Nu får man så mkt kärlek av denna lilla individ. Ett litet leende ifrån denna söta tös värmer hela min kropp. Man får så mkt gensvar ifrån denna damen nu. Hon förstår väldigt mkt redan och börjar mer o mer försöka kommunicera med oss.
Vi har äntligen hoppas jag iaf, kommit till rätta med hennes sovrutiner! Skönt....tror även hon mår bra av lite mer rutiner o så.
***
Nä nu vet jag inte vad mer jag ska skriva........skrev ett bättre o längre inlägg men datorna hängde sig och jag fick börja om från början o nu minns jag inte vad jag hade skrivit......haha.
***
Ha det gott tills nästa gång jag behagar att uppdatera här!
Ciao!!!

Inga kommentarer: