torsdag 7 maj 2009

Lediga dagar och lyx...

Lediga dagar o lyx...
...
ja det e precis vad jag har nu efter en rad dagars arbete! Jag har ju gått på nu att bara jobba kvällar vilket känns himla skönt, dock saknar jag min familj otroligt mkt.
Lyxen är att vår fina dotter har börjat sova hela nätter nu....sen 1½ vecka tillbaka har hon somnat 19,30 och inte vaknat förräns 9-9,30. Välbehövligt!!!
Tror det är en kombination av dagis och mitt att inte äta välling på nätterna när vi vaknar....
Hoppas det håller i sig.
Vad mer finns där att skriva?!?
Jag har blivit skit kass på att uppdatera så jag förstår om jag inte har ngra läsare längre....men har inte orken just för tillfället att sitta här.
Idag har vi BVC bokat på schemat....för lite mätning o så. Ska bli spännande att se vad hon väger!
Tilda har blivit så stor helt plötsligt....pluttan vår....man sitter o tittar på "gamla" foton från tiden då när hon var nyfödd o shit va tiden bara rusar iväg!!!
Det första halvåret av hennes liv kunde hon inget, var så beroende av oss.....och nu inte så beroende, hon beger sig in på sitt rum o leker utan oss, då o då ropar hon på mamma eller pappa bara för att höra så att vi sitter kvar här ute i vardagsrummet. Hon förstår så mkt idag....
Hon har även fått sina 4 kindtänder nu vilket innebär att hon har 12 tänder i sin lilla mun som ska borstas var morgon o var kväll, och detta fixar hon helt själv!
Hon går med sin lilla mickivagn, helt super galant själv!
Hjärtat mitt <3
Tänk va tiden går fort! Ta vara på varje sekund av minuten, man vet aldrig när livet tar slut!
Annars händer det väl inte så himla mkt här....man jobbar o står i, lämnar på dagis och njuter av ledigheten tillsammans med sin lilla familj.
Livet har sin gilla gång!!
Lämnar er med lite foton!
Hjärtat mitt tittar på tv o förstår inte riktit vad som händer....snart dags att nanna kudden!

Här visar vi farmor vad jag precis lärt mig att göra på egen hand, med lite hjälp från min micki vagn.

Älskade Tilda....va du e underbar! Mamma o pappa älskar dig! <3


Med snutten o nappen i munnen...dags o nanna kanske?!
Här är vi på vanningen i vellinge....men dit åker vi nog inte igen, det var ju kallt i vattnet.
Ska det inte vara varmt i barnpoolen?!? Tilda fick blåa läppar så vi blev inte långvariga där....
...fast den lilla stunden vi var där hade hon roligt, mest roligast var nog att åka rutschkanan...igen o igen o igen....
Ha det gott tills nästa gång jag behagar att uppdatera!
Ciao!!!!

1 kommentar:

therese sa...

hej! poolen som ni badar i är inte barnpoolen, det finns en varm pool till höger om 25m bassängen/precis vid damernas duschar,i ett eget "rum" :) där i den poolen e det 34 grader varmt :)