måndag 11 maj 2009

Morgonstund har guld i mun...

...eller hur man nu säger! God morgon!!

Sitter här med mitt morgonkaffe efter ett bryskt uppvaknande tjugo över sju. För en stilla sekund undrade jag om det var Tilda som väckt mig men vaknade fort till liv o hörde att det var gubbens jobbmobil som spelade högt o tydligt David Hasselhoffs I´ve been looking for freedom.....kul! Ne inte ens lagom kul att vakna så....Gubben hade tydligen gått ut o lagt sig på soffan i natt, antagligen för att jag låtit lite väl mkt i natt kanske?!? hehe....Jag o min näsa....
Han kommer inrusande o svarar fort tror han iaf...han hade försovit sig o inte är det första gången!! Sömntutan.....
Aja, jag var nu vaken o bestämmde mig för att stiga upp trots att jag hade kunnat sova minst en timma till innan det är dags för att väcka vår lilla dotter.
Tänk att vi nu får väcka henne för att hon ska stiga upp, helt otroligt!
I ungefär 1 år o 2 månader har jag haft en typ av dygnet runt jour på henne och nu helt plötsligt får jag sova!
Men ska inte klaga alls, jag njuter av varje natt jag får sova! Vår lilla plutta börjar bli stor....
I fredags hade vi en helt underbar dag tillsammans, jag o min man! Gick en sväng på stan, åkte hem o avlöste mamma o tore som hade passat Tilda under tiden, vi bokade biljetter till bio senare på kvällen o mammsen kom åter hit igen efter att vi nattat Tilda. Vi åkte för att se 21 bion på den nya biografen på Entré! Dit åker jag gärna igen, helt härliga stolar, bra med benutrymme och det kändes inte innestängt alls. Jag har en fobi mot bio....går kanske på bio 1 gång per år!!! Innestängt, det prasslas o tisslas-folk har ingen respekt för omgivningen i en biosalong, dåligt med utrymme kring där man sitter..
Men nu har jag funnit en salong jag kan tänka mig åka till lite oftare, om det nu visas några bra filmer dvs!
Och eftersom nu Tilda somnar så pass tidigt vet vi att hon sover hela nätter så det blir en lätt match att hitta barnvakt till nästa gång, eller kanske inte, barnvakten ska ju måst sitta här hemma istället för hemma hos sig! =O
Fick veta en helt underbar nyhet igår och den gjorde mig så glad! Väntar dock med att skriva ut det här, väntar på tillåtelse av vederbörande! Men jag blev verkligen helt glad!!!! =)

Nä nu ska jag dricka lite kaffe o göra mig iordning så jag kan väcka vår fina dotter sen!
Ha en bra Måndag och vecka.........Själv e d möte o jobb som gäller idag, sen har jag en ledig dag imorgon.
Inga bilder idag...har inte fotograferat så mkt......ni får hålla er till tåls!

Ciao!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ny blogg! nathaliecaldefurs@blogg.se

Anonym sa...

Hej syrran. Hoppas att ni mår bra. Vilken nyhet har du fått? Kan du dela med dig till mig? Mycket kul läsning. När tänket du dela med dig av din glada nyhet till oss. Hälsa lilla familjen din. Hör gärna av dig på msn. Kram syrran

Madde sa...

ja, du är såååå dålig med bloggandet nu förtiden ;-) äh så länge där kommer en uppdatering då & då så har jag koll på att ni lever och har de bra iaf hihi* kramisar!

Maria och Elina sa...

Hejsan!
Jag vet inte om du kommer ihåg oss. Vi sågs på mammafika för typ 1år sen...eller nått! Jag brukar läsa din blogg! hehe

Nu har jag blivit säljare för Me and I och undrar om du är intresserad av att ha ett party!
Hoppas det! Kläderna är ju HELT underbara!!!

Jag har mailadress: maria_hansson81@hotmail.com

Vill du läsa mer, så har jag bloggat lite på www.alskadeelina.blogg.se

Hoppas vi hörs!!!

Kram Maria och Elina

Maria och Elina sa...

Hej!
Jag har mailat dig!

Kram

Maria och Elina sa...

Har du fått mitt mail?