fredag 31 december 2010

Gott Nytt År, 2010 blir 2011

Ja om bara ett par timmar så övergår 2010 till ett nytt år, 2011!
Året som gått har varit ett väldigt omtumlande år för mig personligen!
Den 12 februari fick vi tillökning av en liten Teo och Tilda blev storasyster! I Mars månad började Tilda att gå deltid på dagis och det var då det började, mitt lilla helvete!
Irritation, aggression, gråtmild, trött, deprimerad och det värsta av allt var att min älskade lilla flicka hamnade mitt i detta =(
Tänker tillbaka och minns hur dåligt vi mådde båda två av detta
Tog tag i problemet och gjorde test hos BM, det va då det upptäcktes att jag led av förlängd förlossnings depression!
Psykolog besök med KBT behandling samt ett prat med dagis chefen var en lösning på problemet!
Tilda fick gå tillbaka till heltid fram till sommaren och jag ändrade mitt sätt att tänka och vara på!
Tufft men det gick.....idag är jag nog nästan återställd ;)
I maj månad döptes Teo till Teo.Nikanor.Karl och detta var en stor dag i våra liv och samtidigt en smärtsam dag för mig då prästen sa alla namnen.....Nikanor är nämligen min fars och farfars namn oxå!
Denna dag regnade det ganska mkt och visst är det tråkigt men jag ser det som ett tecken från min pappa, han var ledsen att inte få vara med och dela denna dag med sin dotter och sitt andra barnbarn =(
Prästen nämnde vad alla namnen betydde och då grät jag en skvätt till.........
Nikanor betyder Segrare
Karl betyder Fri (oxå ett namn efter min pappa)
Teo betyder Gud och eller Guds gåva
Vår son är guds gåva till oss, en segrare och fri ;)

Tilda betyder Stark Stridskämpe
Mikaela betyder vem är gud

Ja d va lite om det!
Sommaren kom och den spenderade vi upp i Blekinge hos mamma, Öland sen avsluta vi i Växjö,
Vi renoverade våra sovrum och flyttande in Tilda till vårt gamla och vi tog över Tildas.....Teo flyttande in till storasyster strax innan sommarens slut!
Och det har funkat hur bra som helst......
Hösten kom och dessvärre fick min mans mormor och morfar lämna jordelivet.......
Tilda återgick till halvtid på dagis igen
Joachim fyllde 30 och det firade vi med en överasknings fest...ute....barnvakt fixad.
November månad kom med alla dess födelsedagar inkluderat min egen.....Ullared tripp med grannen Åsa gjorde mig en massa julklappar rikare ;)
December månad och en himmelens massa snö........julen kom och gick!
Nu är vi så på slutet av 2010, bara ett par timmar kvar sen slår det om till nytt år!

GOTT NYTT ÅR kära blogg och läsare!

Inga kommentarer: