måndag 16 maj 2011

Måndag kväll

Helgen är förbi och en ny vecka har tagit form! Helgen gick i jobbandets tecken, iaf lördagen o söndagen så idag är jag trött!

Nu e man ledig fram till Onsdag sen jobbar ja fram till lördagsmorgon! Här händer väl inte så där jätte mkt just nu i våra liv, d tuffar på i vanligt takt tycker jag…

Bloggen börjar bli lite åsidosatt igen märker jag MEN d är mest pga jag har så lite att dela med mig av för tillfället tycker jag. Tänker att det nog inte är så kul att läsa vad man gör från morgon till kväll ;) Livet tuffar väl på ungefär likadant hos er med barn antar ja….rutinerna ser väl densamma ut hos er som hos oss! Eller?

Man stiger upp, frukost o dagis, o i mitt fall sova ett par timmar om jag ska jobba, hämta barnen på dagis, laga middag, äter, leker inne/ute, kvällsrutiner med pyjamas o välling sen natti natti, jobb eller tvmys, vovvepromenad och sängen..

Hur ser era rutiner ut för dagen/kvällen? Ibland blir man nyfiken på hur andras vardag kan te sig jämfört med sin egen i stora drag… Nä nu orkar jag inte hålla mina ögon öppna mkt längre så det är bäst jag stänger ner innan jag börjar svamla o sväva ut rent för mkt. Lämnar er med lite söta bilder på barnen!

bild 2bild

Fotona här ovanför är tagna när vi skulle åka o hämta hem pappa från jobbet och Tildis orkade inte gå så hon fick samåka med lillebror…d funkade bra men d va nog lite trångt tyckte Teo!

bild 3bild 4

O här har vi lite eftermiddags pyssel hemma hos oss och bästa kompisen Tindra är på besök!

Inga kommentarer: