onsdag 10 augusti 2011

Sätter mig i skolbänken!

skolbnk_22133194

Nu sätter jag mig i skolbänken igen! Nu är det dags att gnugga geniknölarna igen och göra ngt vettigare av mitt liv.

Trivs som undersköterska men vill gärna utvecklas och nu tog jag chansen när den gavs!

Jag ska studera 120 högskolepoäng på Malmö Högskola !!! Jag är grymt glad och oerhört stolt över min prestation att komma in på högskolan med mina kassa betyg, men det som vägde upp var tack o lov mitt pluggande till undersköterska där jag bara har VG och MVG´s! Tack för det….

Så jag har en vänlig chef som ger mig tjänstledigt med så här kort varsel och jag är henne evigt tacksam över att hon ger mig den här chansen! Börjar plugga redan nu den 29/8 och har tagit tjänstledigt redan från 1/10 så jag kommer jobba 1 månad innan jag helt ger mig hän till studierna!

Däremot kommer jag att ha mina 2 helger i månaden för att väga upp bidragen lite! Man blir ju fattig av att studera men man får se långsiktigt! Har fått veta att ingångslönen för en Äldrepedagog är rätt hög om man jämför med en undersköterska typ 5-6000 kr skillnad!!! Ja tack!!.

Ja just det, det är Äldrepedagog programmet jag ska läsa i 2 år för att få min examen, och sen kommer jag ev att söka mig till ett 3e år för att få en kandidatexamen! shit…. d låter stort! =)

Så from den sista denna månad kallar jag mig för student och inte arbetare ;) Hårt jobb väntar mig för att nå mina mål med utbildningen! Massa slit o plugg men det kommer det vara värt i slutändan.

Nu ska jag återgå till städandet! Har varit lite lat med d på sistone =( Men nu är här dammsugat, tvättat, diskat och städat upp bland leksakerna både inne och ute på balkongen!
Städat tills barnen kommer hem från dagis dvs ;)

Dags att hänga upp tvätten som precis blivit färdigt i maskinen!

1 kommentar:

Caroline sa...

Grattis! Kunskap öppnar många dörrar! Lycka till!