söndag 7 september 2008

Svensexa & Möhippa

Ja nu har man haft sin svensexa respektive möhippa i helgen. Tyvärr har jag inga foton att dela med mig av dessa härliga fester då kameran är beslagten av tärnan för framtida bruk kanske eller nåt....misstänker att dom ska visa dessa pinsamma bilder på bröllopsfesten för resten av sällskapet som inte va me i helgen. Pinsamt....men men....smällar man får ta när man gifter sig antar jag.
Kvällens blogg tar bara upp dessa event!

Vi börjar med Jockes svensexa......

På fredagen körde jag honom till jobbet helt ovetandes om vad som komma skall.....han körde sin runda som vanligt på förmiddagen och runt halv ett eller nåt fick han ett samtal från en på kontoret som ville att han skulle köra till Fosie stadsdelsförvaltning för att fixa en maskin som tydligen höllt på att börja brinna...haha...han tyckte detta lät suspekt och fråga varför han skulle köra dit när det fanns andra som befann sig mer i närheten...han befann ju sig i Svedala på nåt uppdrag, men han fick vackert åka dit.

När han kom fram sa dom i receptionen att han skulle gå å prata me nån nisse i ett rum som låg där i närheten av receptionen....Han gick in o där stod alla grabbarn o överraskade honom. Bestmannen Hedis, Fritz, Gustav, Henke, Hansson, Svensson. Efter detta överraskande körde dom till go carten borta vid ÖB-heleneholm, där körde dom go cart o sen basta dom o drack öl. Efter detta begav dom sig hem till Hedis för ombyte, Jocke fick byta om från arbetskläder till skitsnygga o sexiga (i mina ögon) Cheap Monday Jeans och en vit t-shirt me svensexa text.

Här efter begav dom sig bort mot svågetorp för en tripp över sundet...där en barrunda väntade...snabbis runda...massa dricka o massa snapsar, Över sundet igen o det var dags för 3 kamp på Laserdome där dricka oxå var inblandat....efter detta åt dom på en restaurang i närheten och drickan fortsatte och stackars Jocke fick ta 3 snappsar för var snapps dom övriga tog....haha.
Sen begav dom sig bort mot lilla torg o fortsatte drickandet......När klockan närmade sig halv tolv ringer han hem o jag hör på honom hur jävla full han va, han säger att han inget ser, och kan knappt stå upp på benen och allt bara snurrar o sån jävla huvudvärk!

kvart över tolv ramlar han innanför dörren o visar upp sina sexiga jeans me en liten hotchie dans....haha.....full o go lägger han sig i sängen o däckar me överkroppen på mitten av sängen och benen långt ut på golvet o så sov han ett tag tills jag fick upp benen i sängen....haha. Har tagit foto på detta men som jag nämnde ovan så är kameran beslagtagen på obestämd tid!
Men så fort jag får kameran tillbaka sätter jag in fotona på hemkomsten av Jocke!
Nöjd o belåten dagen efter vad det så min tur som jag inte trodde skulle komma!

Fortsätter med Camillas Möhippa

Lördag morgon o man är uppe me tuppen som vanligt, när klockan slår 08.00 ringer telefonen och det är ett dolt nummer, jag svarar o tror att det är mamma som ringer så tidigt men icke....i andra ändan av luren är det ngn som säger ngt om en väska o hon skulle återkomma me instruktioner senare under dagen...dialekten på människan i andra ändan av luren var lagd lite åt det finska hållet o jag hörde verkligen inte vem det va å jag koppla inte att det hade ngt me ngn möhippa att göra och jag blev nästan rädd. Gick in till Jocke o berättade och sen sa jag att jag nästan blev rädd o ville ringa polisen....*skrattar*

Nästa samtal kom och personen i andra luren frågar mig om jag har papper o penna, jag hämtar detta och antecknar vad hon säger : baddräkt, pass och tandborste...hon skulle återkomma en timme senare igen för fortsatta instruktioner..... Mobilen börja pipa o ett sms från Lisette kom att hon skulle dyka upp me frukostbullar om en halvtimma ungefär och jag började ana oråd då hon aldrig är hos mig före 12 annars.....

Lisette kom o nästa samtal likaså, denna gången bad människan mig anteckna : finkläder till kväll, finskor, försäkringspapper, 2 kuddar, täcke och sexiga underkläder, dom sexigaste jag har. Ja ha sa jag o la på. Lisette spela dum o förstod ingenting...ja visst....vi detta laget litade jag inte på ngn. Men jag gick o packa min väska....

Runt 12 ringer d på dörren o jag vågar inte öppna....men givetvis gjorde jag detta och utanför står brudtärnan Hanna, Susanne, Nathalie, Katarina och Kristin och bara skrattar. Mmm va roligt.....jag fick dricka och sen skulle vi snabbt iväg. Tog min väska som jag så fint packat med instruktionernas hjälp, pussa min blivande och vår dotter adjö....vid hissen sätter dom på mig ögonbindel så jag inte ska se nånting, en slöja och sen bar det iväg till en bil som väntade men innan jag fick gå in skulle jag gå igenom en påhittad bana me typ snurrplatta, trappa, tunnel o jag vet inte allt, o så skulle jag hälsa på folk jag inte kände plus att jag blev fotad me två killar som kanske bor här..haha...

In i bilen i iväg, kommer fram till första destinationen och detta är Let´s go där vi skulle bowla och jag fick dricka, efter bowling dags me ögonbindeln igen men först skulle jag gå in på toaletten och sätta på mig min bikini under kläderna. hmm
In i bilen och iväg, bilen stannar och jag blir ledd ut i nåt som kändes som sand och så men hörde inget hav, blev ombedd att klä av mig...jag vägrar men hade inget val....dom tar tag i mig o puttar ut mig i det jäkligt kalla vattnet o ber mig posera i diverse positioner.....sen skulle jag ta mig upp själv o av kom ögonbindeln och champagne o fralla vänta mig.

Efter en paus o så fick tyvärr Lisette lämna innan jag skulle vidare o nu var det tydligen bråttom... byta till kläder igen, denna gång mina finkläder...in i bilen o iväg, nästa stopp innebar att jag skulle gå snabbt o snacka om att tycka detta va obehagligt när man inget ser o dessutom försöka lita på att man inte blir indragen i lyckstolpar o skit....men dom va rätt så duktiga!

Jag fick sätta mig på en stol och dom tog av mig bindeln och jag förstod att jag skulle bli sminkad...satt på Make up store....Verkligen jätte roligt! Blev ju rätt så fin efter, fick välja smink för en del summa pengar så jag stoppa på mig en bra grund att ha hemma....fick fixat håret och ut i parken som ligger vid konserthuset och där skulle jag posa igen o dom skulle fota mig lite varstans o jag tog till mina kunskaper jag sett på Top Model...*skrattar*
Efter detta körde vi till Tygelsjö o hem till Susanne där mat väntade på oss o mer dricka....sen blev jag ombedd att gå in på dass o byta om till mina sexiga underkläder o sen komma ut när jag druckit upp min öl...ut i köket i detta...grymt pinsamt...det fotograferades en del...hemska tanke osen satte jag mig ner på en stol o där skulle jag måla två vinglas så fint som jag kunde....

Innan detta fick vi ju mat som var grymt god, förrätt nån toast liknande me tomat o vitlök, huvudrätt var smörbakat file och p0tatisgratäng...mmmm... och efterrätt nån god glasstårta som Hanna fixat från Aldos (hennes jobb)
Kvällen fortsatte o vi hade trevligt sen vart d dags för att bege sig hem!

Tack vännerna för dessa fina minnen vi fått från vår svensexa respektive möhippa!
Mkt uppskattat av oss båda och himla nöjda!
Tack än en gång

Inga kommentarer: