lördag 4 oktober 2008

Helgen är kommen!

Ja helgen är kommen o jag tänkte sitta här en liten stund o skriva om livet hos oss.
Hösten kommer med stormsteg mot oss, tycker det är en sån härlig årstid! Höst o vinter älskar jag...tror jag är rätt så ensam om detta då dom allra flesta av sveriges befolkning älskar sommar o vår! hehe....men inte jag, jag är ju inte som alla andra!! hihi

Gubben har precis vaknat från sin obligatoriska vila som han tar varje helg då han tar Tildis på morgonen...hehe....d e tufft att vara pappa ;)
Härom dagen tog jag en lång promenad me Tilda o Nelson ... himla skönt väder ute även om det var kallt så sken solen så fint på dom färgskiftande löven och Tilda tittade storögt omkring sig. Ett löv flög ner framför henne o landade på fotändan av åkpåsen och hon tittade nyfiket på vad d kunde vara. Jag lät henne hålla lövet o studera det men när det var dags för d obligatoriska att stoppa i munnen tog det ifrån henne. Jag menar hur fräscht är det att äta ett löv?! Lite ledsen blev hon allt men som mamma får man ta det ibland. Hon kan ju inte få allt hon vill....varje gång ;)Har varit fint väder idag med, vi tog en runda till MediaMarkt med Nathalie...men hon stannade i bilen av förklarliga skäl så jag o gubben gick in själva, Tilda sov i bilen så Natta passade henne så länge. MediaMarkt är en överskattad butik i mina ögon, stort visserligen men tyckte d var i princip samma som netonnet, elgiganten osv....samma prisklass på allt!
Men nu har man vatt där iaf....efter det besöket begav vi oss bort mot Ica Maxi på Toftanäs där det var dags o shoppa matvaror till kyl o frys...blev en del! När vi var färdiga tog vi varsin korv till Nathalies mages förtjusning...hörde den skrika efter mat redan innan vi begav oss på vår bilfärd! hihi.....
Jaha vad finns där med att skriva om som ni inte vet....*funderar*....finns en del men d får jag ta i ett senare inlägg!

Livet som mamma går sin gilla gång, Tilda lär sig nya saker nästan var dag och det börjar bli tungt att bära henne nu....ska bli kul att se vad hon väger på måndag...om hon gått upp ngt överhuvudtaget sen 6½ månaders kontrollen.......var ju ett tag sen jag var o vägde henne,mkt pga hon varit sjuk o förkyld likaså jag...vill inte gå dit o smitta ner alla andra små bebisar där!
Barnmorskan ska utföra ett BOEL-test på henne...där dom testar hörseln, synen, rörelseförmåga osv....Efter besöket blir det ett sjukhusbesök för min del o då ska nog Nathalie följa med o passa Tilda.

Tisdag är en fika inbokad på Mobilia med Mamma Madde o deras dotter Agnes, var ett tag sen man såg dom!
Imorgon ska vi ev. hem till Nathalie....hon har fått så fint så i sin lilla egna etta =) får bara lite flashbacks från ellstorp, 4 våningar o ingen hiss.....givetvis ska hon på högst upp. Haha....fast lite motion e ju aldrig fel!

Nähä nu ska jag återgå till tvätt o städ tänkte jag....sen står det matlagning på schemat denna dag...kvällen blir nog lugn...känner jag behöver sitta o bara finnas just nu!

Ha en skön Lördags eftermiddag och kväll! Och till Nathalie vill jag bara skriva ta d lugnt me drickat ikväll och ha nu sketa skoj......följer me nästa gång ;) fast bara du o jag då och NRJ...haha.

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi* vad fin hon är på den lilla promenaden =O) kan vi skjuta upp fikan någon timme på tisdag? ska vara på teddy-mottagningen klockan 11 nämligen (eftersom vi försov oss förra veckan *s*), men jag är väl klar där vid typ 12, halv ett något sånt så kan vi kanske säga på mobilia vid klockan 13 istället? kramisar!