onsdag 29 oktober 2008

Stolt mamma

Ja som titeln lyder är jag idag en stolt mamma och tror även att pappa Jocke är stolt trots att han inte sett detta än. Jag var bara tvungen att dokumentera vad vår lilla dotter gjorde tidigare idag.

Hon var väldigt grinig tidigare och jag tog hennes kudde, Tilda, snutte o napp ut i soffan och la henne bredvid mig medans jag drack mitt kaffe, efter nån sekund märker jag att hon försöker dra upp ryggen till sittande position, vilket hon försökt nu i nån vecka, hon stödjer sig på ena armen och kämpar me all sin styrka att komma upp i sittande position och äntligen idag lyckades hon. Vet dock inte om detta var en engångs företelse eller om detta är bestående. Hon gjorde ju detta på mjukt underlag i soffan, kanske blir svårare på golvet....hmm...

Dock erkänner jag att det var inte det bästa valet att ha henne så i soffan men i ärlighetens namn så vart det inte tänkt att hon skulle försöka resa sig eller nåt sånt alls. Utan helt oskyldigt skulle hon få vila bredvid mammsen och få lite ro och lugn, men icke.....

Nu är det nog bäst att hålla ögonen på henne hädanefter, snart ställer hon väl sig upp med!

Men idag gjorde hon iaf mamma stolt! Vår underbara dotter. Älskade Tilda, du gör mamma och pappa så lyckliga.

Titta och njut av denna lilla film på vår duktiga tös! Visst e hon bara för gullig, och som hon kämpar...hon måste fått sin envishet från mammsen...hihi. Nu ska jag fortsätta trakassera Försäkringskassan, som gjort fel med min ersättning......suck.....o vi som har räkningar som ska betalas! Blir så trött på dom.......Fast än det är dom som gjort fel så går det inte fortare för det....nä då försöker dom få det till att det är mitt fel, när det är dom som antagit fel.....pust.

Ciao gott folk. Dags att ställa sig i telefonkö, man får passa på medans dotra vår sover en stund.

Inga kommentarer: