onsdag 13 april 2011

Jag har ont….

…för vår älskade vovve är sjuk! Så sjuk att han fått bli inlagd på djursjukhuset akut! *snyft*

67317_445091036626_607866626_5818397_4342107_n

Jag vet inte hur och inte när … kan bara spekulera än så länge … Men iaf så upptäckte jag idag att Nelson låg o slickade sig frenetiskt på sitt vänstra bakben, kollar och ser att det är rent fullt av blod…får ut han i köket och han lägger sig ner, köksgolvet färgas rött!

Jag säger åt honom att ligga stilla medans jag hämtar lite bomullstussar och ett par handskar … å ni som känner Nelson vet att han inte lyder särskilt bra och blir genomstirrig när ngt ska ske!

Han ligger fint kvar och jag börjar kika o tvätta bort blodet, tar upp benet och det sprutar blod!! Där sitter jag själv med massor av blod på golvet och ett öppet sår som bara blöder o blöder, jag försöker hitta ngt att linda det med samt tejp och sätter igång o lindar. Ringer vår veterinär i Svedala och får en tid tills imorgon men lovar att åka in akut om vi upptäcker att det inte slutar blöda och förbandet blir rött!

När Nelson ligger där på golvet tänker jag att jag ska frisera tassarna så jag kan ha koll på förbandet samtidigt … plockar fram sax o klosax o tänker genast att han kommer springa därifrån men han ligger lugnt kvar!

Vid kloklippning krävs 2 starka att hålla samt munkavel!!! Han låter mig klippa utan problem, och jag blir förvånad…..när detta är avklarat märker jag att det börjar blöda igenom förbandet, han går ut i vardagsrummet o lägger sig och på den lilla biten från köket till vardagsrummet upptäcker jag att det blivit mer rött av blod så jag ringer djursjukhuset och fick en akuttid till klockan 18.

Skakis ringer jag min vän Åsa o frågar om hon vill följa med mig dit… som moraliskt stöd… jag avskyr djursjukhuset då jag har hemska minnen därifrån! Hon vill följa med och det tackar jag henne för! <3

Väl på sjukhuset kommer vi in direkt.. allt som allt tog det 50 minuter! Han kollas och detta är vad dom upptäcker:

40 graders feber, blått runt omkring såret, rött enda upp på magen, svullet till max…1 dm sår upp i benet in under huden typ som en ficka! Och det vill inte sluta blöda…så det bestäms att ha får vara kvar på sjukhuset och dom kunde inte förklara varför det inte vill sluta blöda eller varför han har feber osv…

Ja en infektion givetvis men nu misstänker jag själv att det är blodförgiftning…dom skulle ringa imorgon efter lunch så får vi se vad dom kommit fram till.

63528_470917711626_607866626_6196307_5230540_n

Så nu sitter man här och inbillar sig att man hör Nelson lägga sig, tassar omkring …. Gud va vi saknar vår jobbiga hund nu!

BTW jag skulle ha jobbat idag men även jag har haft feber så det blir 2 sjukdagar för mig…och natt mötet imorgon vet jag inte om jag kan gå på även om jag skulle vilja! Jocke kan antagligen inte sluta 16 och barnen ska hämtas  kl 17,15 och mötet börjar 17 och jag måste ha bilen utifall att jag ska hämta hem hunden så Jocke kan inte ta bussen kl 17! hmm hängde ni med??

Nu avslutar jag dagens inlägg…

1 kommentar:

ludvigonora sa...

Hoppas vovven har det någorlunda bra trots att han är sjuk. Hade det gått bra när han var själv idag?
Det var trevligt att ses "live" idag på Mobilia :-) och inte bara genom bloggvärlden.

Krya på er!
Kram!