tisdag 26 april 2011

Sommarvärme!

Ursäkta min frånvaro från bloggen, bloggtorka och ointresse till max för tillfället!

Sommarvärmen har kommit redan… wow…riktigt härligt! Vi njuter till fullo av denna underbara sol som kommit på besök må ni tro, vi är ute från morgon till kväll känns det som och bara lapar sol och leker massor!

Påskhelgen har hunnit passera och denna påsk innebar lugn för oss då jag hade en jobbehelg! Vi åt god mat nere hos svärmor på påskafton innan det bar iväg till jobb för mig.

Igår tog vi en utflykt med familjen Gräntz till bokskogen för lek och picknick, mkt trevligt och mkt uppskattat av barnen =) Dom fick lekt av sig i skogen… På kvällen fortsatte det i samma anda med lek ute på gården med grannarna.

Idag har det återgått till vardagen igen där maken är o jobbar och barnen är på dagis, jag är dock ledig i 2 helt underbara veckor…hoppas bara vädret håller i sig nu så man kan njuta av solen!

Uppdatering Nelson: Hans ben är återställt, stygnen är tagna och han är överlycklig över att få slippa ha halskragen på sig nu! Veterinären tyckte att jag skött såret alldeles utmärkt så jag kunde ta stygnen i helgen! Vi fick provsvaren på blodet och det var streptokocker som grott i hans ben så rätt medicin hade han fått så nu är han som sagt helt återställd.  Vi har införskaffat oss ett fästinghalsband till Nelson som vi hoppas ska hjälpa honom mot alla fästingar…fick veta av veterinären att det skulle va det bästa iaf till en collie, då dom har rätt så känslig hud. Scalibor halsband…Han har nu haft det på sig en vecka och effekten ska ta fart nu o hålla i sig upp till 6 månader och vi har nog märkt känns d som iaf att det hjälpt..en fästing ramlade av honom häromdagen och den såg inte färdig mätt ut typ….

Idag har jag påbörjat min ledighet och den har gått i städandets tecken, alla vinterkläder har nu fått flytta ner till källaren tillsammans med en hel del leksaker som inte används så ofta … så nu är här inte lika mkt leksaker att stöka fram längre för barnen ;) MEN här är fortfarande en del kvar förstås. Jag har rensat upp bland all tvätt och hängt upp det i garderoberna, städat lite där det har behövts och nu sitter jag o njuter med en kopp kaffe innan det är dags att ta sig en promenad till ICA och dagiset för att hämta hem mina älsklingar.

För er som stör er på att jag har barnen på dagis under min ledighet behöver inte skriva en massa kommentarer om detta, jag vet att det finns folk som stör sig på en det ena o än det andra här i vardagen! Jag har inte mina barn på dagis för att jag är självisk…jag har mina barn på dagis för att Tilda, framför allt, har svårt att vara hemma flera dagar på raken, hon klättrar på väggarna och är allmänt odräglig. Sen för att förklara mig lite ytterligare så är jag ledig från jobb för att just kunna vila upp mig efter en massa nattpass…kroppen måste få vila för att orka ta hand om både  jobb, hem och barn!

Men vill även poängtera att dom inte är långa dagar och inte varje dag! Så nu är det sagt…..

Dags att avrunda dagens blogg, Njut av solen o värmen gott folk för det ska jag göra!

Ciao

Inga kommentarer: