måndag 18 juli 2011

• Kvällsfikan •

Bären vi plockade i Skruvemåla blev en god paj som vi avnjöt till kvällens fika! Och jag hade stått för bakandet och jag känner mig rätt nöjd själv faktiskt :) Den fick goda betyg av resten oxå! ;)
Nu avslutar vi dagen med att natta våra trötta barn medans mamma/mormor fixar morgondagens lunch ( plättar ) till vår utflykt!
I morgon bitti bär det av mot Ölands Djurpark med en förväntansfull dotter och en ivrig son! Hoppas bara vi har vädrets makter på vår sida och enl väderprognosen aka vi få sol och 21 grader!
Bilarna packas med filtar, drickor och picknickkorg beståendes av kyckling med potatissallad, plättar, tunnbrödsrullar, nybakade kanelbullar.. Även lite kex packas ner, badkläder (om vädret tillåter) solkräm (om solen strålar)
Åh vad mysigt vi ska få....

Nu säger jag God Kväll kära blogg och hoppas att morgondagen blir lila underbar som jag tycker denna dag har varit!

Inga kommentarer: