onsdag 6 juli 2011

Schweiz

Ja nu är min lilla ego-tripp bokad till syrran! Flyget avgår 14/9 till Genève och jag stannar till den 18/9! Ska bli så skönt att få rå om mig själv ett par dagar, utan att behöva tänka på att barnen ska hämtas från dagis, aktiveras, laga middag, tvätta o diska, nattas…….. Fast jag har dåligt samvete för att jag lämnar min man ensam MEN samtidigt känner jag att han borde få känna på hur jag som mamma har det om dagarna!

Jag unnar mig själv detta … ibland måste man få vara ego, det är jag inte allt för ofta snarare mer sällan än ofta!

schweizNeuchatel

Det ska bli skönt att åka till detta underbara land, o hälsa på syrran som jag inte ser väldigt ofta! Ser verkligen framemot det… så mkt roligt vi ska göra, hoppas jag iaf! Hoppas få ta en tur till Frankrike oxå med syrran…dom bor tydligen nära vad jag har förstått!

Jag tar flyget från Köpenhamn till Genève och därifrån tar jag o syrran tåget till Neuchatel där dom bor sen har vi ett par underbara dagar tillsammans innan det är dags att åka hem igen till vardagen!

Tänk att få vakna när jag själv vill, sitta uppe o njuta i lugn o ro hur länge jag vill, ingen som stör mig på natten, inget skrik o gnäll, inga blöjbyten…å va jag kommer sakna min familj men måste få lite ro att återhämta mig, att få ny energi!

Nog om detta………. =) Snart har vi semester tillsammans jag o min man! Synd bara att båda killarna i familjen är sjuka nu i feber o hosta samt förkylning, men dom blir förhoppningsvis friska till nästa vecka då vi kör mot Växjö ett par dagar sen till Karlskrona och Öland!

Ha en fortsatt bra onsdag kära blogg….

Inga kommentarer: