fredag 2 september 2011

Då får man väl skriva lite …

Tycker väl det är på tiden att jag kör en liten uppdatering eller vad säger ni ;)

Här har väl hänt en del både positivt och negativt som tillslut blev positivt igen … Det positiva är att jag börjat på Malmö Högskola, pluggar till Äldrepedagog och det är kul än så länge. Känns spännande att få vara en del av förändringsarbetet inom äldreomsorgen.

Känner att det behövs en radikal förändring för att dom äldre ska få det bättre än vad dom har det idag, där kommer jag in ;)

Första veckan är avklarad i skolan och det har gått hyfsat bra, trevliga kurskamrater i alla åldrar, från 19-60, olika nationaliteter och en kille…haha. Har till och med införskaffat mig en cykel och börjat cykla… inte likt mig men jo nu ska man bli hurtig.. haha

Barnen har varit sjuka nu i en två veckors period så det har blivit mkt frånvaro i arbetet tyvärr men hoppas vara tillbaka på banan igen nästa vecka trots att jag nu blivit ordentligt sjuk!

Tilda har dessutom haft problem med sina knän och ben en ganska lång tid nu från och till, och nu i veckan tog vi tag i problemet för att utreda och det gjordes ett prov på vita diff (leukemi) och tiden det tog att få svaret på detta var både det längsta och det värsta jag varit med om. Natten innan grät jag mig igenom hela natten, fick ingen sömn och låg bara och tänkte tänk om

Även om man ska tänka positivt och inte oroa sig i onödan så är det svårt när det gäller ens barn! Dagen kom för provet och svaret skulle komma samma eftermiddag och det var en otroligt jobbig berg och dalbana den dagen, jag hade svårt att koncentrera mig i skolan och satt som på nålar när jag väntade på att dom skulle ringa med svaret! Efter mkt om och men så fick vi veta att det var negativt….Lättnadens suck!! Hjärtat vår är frisk från cancer….nu går vi vidare med röntgen men nu börjar både vi och doktorn tro att det är en uppmärksamhets grej.

Visst hon har säkert ont men inte så ont som hon påvisar, tror hon måste hävda sig för att göra sig hörd….dessvärre förstår hon inte att det blir en negativ uppmärksamhet ifrån vår sida då vi blir irriterade och säger åt henne att sluta skrika på det viset.

Så nu måste vi ändra vår taktik, börja bli mer konsekventa, samarbeta och göra allvar med våra hot om indragna fredagsmys, utelek osv så att hon förstår vad som gäller!

300130_10150264908536627_607866626_8060388_2299749_n

Teo har även flyttat från sin spjälsäng till en stor säng =) han är supernöjd och sover gott om nätterna nu! Förutom nu när han är sjuk, då är det soffan som gäller med antingen mamma eller pappa!

Detta är väl lite vad som skett den senaste tiden med oss…..

Vi har även hunnit med Malmöfestivalen, jobb, dagis, utelek med grannar, fotboll bara jag och maken, egentid tillsammans.

Nu ska jag ta helg. Ha en skön fredagskväll och en skön helg!

Ciao!!!

293622_10150270615451627_607866626_8117607_639111_n320608_10150270614576627_607866626_8117590_4764197_n

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken dramatik! Hoppas allt ordnar sig!

Lilla h sa...

var det några problem med att byta säng. vi håller på nu för fullt funkar inte så bra