onsdag 14 september 2011

Framme hos syrran i Schweiz

Nu är jag framme hos syrran i Neauchatel och resan gick bra trots all nervositet och ångest. Jag fick sitta längst fram  i planet samt hälsa på framme hos dom stiliga kaptenerna ;) kände mig dock som ett litet barn som behövde tröstas av personalen…haha. Men dom var otroligt snälla och hjälpsamma, till och med killarna som satt bredvid mig försökte hålla mig ifrån tankarna på flygrädslan genom att prata med mig och allt möjligt. Jag var duktigt nervös men det slutade ju väl och resan var ju inte så lång tack o lov.

Väl framme mötte syrran mig på flygplatsen och vi tog tåget till Neuchatel där hennes man vänta på oss med bilen och nu sitter jag här i soffan och bloggar om äventyret hittills. Provkörde deras jeep så jag vet hur jag ska köra imorgon och hur vägarna ser ut i förväg, backarna är backiga och snäva med en lutning på ca 80% och endast en bil får plats på vägen typ! Kommer få smått panik imorgon, dessutom är det ingen automatare så d kan ju bli spännande imorgon när vi ska köra upp från stan till deras hus … haha! Bara jag inte får motorstopp så e d väl lugnt!

Har pratat med maken min och allt är lugnt där hemma än så länge, barnen sover så jag kan slappna av lite nu…fick ett sms innan av honom där det stod; “Vilken tid allting tar när man e själv…” mmm ja tänka sig ;)

Väl framme vid huset finner jag denna natur väldigt rogivande och fridfull, tänk att få vakna upp till denna utsikt nu ett par dagar…helt ljuvligt. Det enda som saknas är resten av min familj! Hoppas få sova gott i natt men tror inte det kommer att vara några problem då jag är dödens trött just nu.

Kommer dock att kännas lite märkligt att få sova själv, utan barn, utan man och inga störande moment! Jag är ju van vid att ha en Tilda i sängen mellan mig o maken, van vid att behöva stiga upp när lilleman gråter eller skriker på natten för att lägga oss på soffan, vakna kl sex för att stiga upp o påbörja morgonen typ.

Det kommer jag faktiskt sakna tro det eller ej! Men jag kommer trots detta att njuta av min lilla egotripp, behöver ju samla ny energi!

Nä nu ska jag avsluta kvällens blogg och möjligen gå upp o lägga mig o läsa lite innan jag sluter ögonen för denna dagen, tidigt upp imorgon typ halv nio ;)

Natti natti….

1 kommentar:

ellenojag sa...

Låter alldeles underbart, njut.. det är du värd! kram