måndag 12 mars 2012

•God kväll•

Nu nattas här barn! Den ena av de 2 somnar fort och minstingen har lite svårare att komma till ro!
Tilda är fortfarande duktig med att inte kissa i sängen på natten, endast 2 olyckor sen vi slutade med nattblöjan!
Nu har vi bara nappen kvar att bli av med!
Snart är det Teos tur att börja med att vara utan blöja på dagen, men d tar vi till sommaren när värmen kommit!
I dag har jag påbörjat hemtentan lite men gav upp efter ett tag, gick på att organisera på balkongen istället och jag måste säga att jag blev rätt nöjd ändå trots allt skräp vi har liggandes där ute! ;) Barnen har nu fått en liten lekyta iaf där ute nu som dom kan leka på när solen tittat fram lite mer!
Skräpet får vi forsla bort efter hand och då blir golvet mer synbart och vi kan vistas där!
När jag hämtade barnen från dagis bestämde vi oss för att åka till gubbens jobb med den gula bussen och det var mkt populärt! Tänk att det kan vara så kul att åka buss!! Det tycker då inte jag, föredrar att köra bil ;)
Gubben blev smått överraskad att vi kom!
Nu ikväll har det lekts och stökats fram en massa och jag har städat undan en massa, det har gråtits, bråkats och gnällts men det är vår vardag måndag-fredag när det är dagis! Helgerna är inte fullt lika gnälliga... Måste vara tröttheten efter en hel dags lek på dagis!
Nu ska jag återgå till nattandet av Teo-bus!

Inga kommentarer: