torsdag 15 mars 2012

•Vilken dag!•

Morgonen började som vilken annan dag här hemma, tidig väckning för skola, dagis och jobb! Enda skillnaden var att denna mamma vakna med grymma smärtor i underlivet (äggstocken) denna morgon och jag har haft ont sen i måndags men trodde bara det var ägglossning på gång. Men smärtan ökade för var dag och har blivit bestående! Så jag bestämde mig för att gå på seminariet mellan 8-10 och sen gå och kolla mig på KK Akut medan jag hade min 3 timmar långa rast för att sedan återgå till nästa obligatoriska föreläsning! Men tji fick jag! Denna mamma blev inlagd i stället då dom var rädda för att äggstocken hade tvinnat sig pga min vätskefyllda cysta jag tydligen har i äggstocken!
Så inskriven och med nål i armen blir jag flyttad till avdelningen i väntan på mer undersökningar! Den stora röntgen visade inget farligt så jag kunde bli hemskickad :) kl 16.30 kom jag ifrån sjukhuset, så det var en snabb sjukhusvistelse för en gångs skull!
Nu börjar dock medicinerna släppa o smärtan tilltar så det är nog dags att ta en tablett jag fick utskrivet!
Så ett gott råd till er fertila kvinnor där ute: kolla er om smärtan blir outhärdlig trots att ni bara tror att det är ägglossning! Det kan vara ett livshotande tillstånd när äggstocken har snurrat sig, då stryps blodtillförseln!
Jag är glad att jag gick o kollade mig trots allt.
Nu ska jag återgå till nattningen!

Inga kommentarer: