måndag 11 augusti 2008

Ett stilla farväl!

Det är med stor sorg i mitt hjärta jag skriver dagens inlägg!
Tårarna rinner längs min kind medans min älskade dotter ligger o sover, vill inte att hon ska se mig gråta, vill inte att hon ska tro att det är ngt farligt!
Medans tårarna rinner hör jag min älskade katt "skrika" än högre än vad han brukar, min älskade Tiger har ont och det skär i mitt hjärta var gång jag hör honom "skrika".
Nu har det gått för långt för honom! Hans kroniska magkatarr har dessvärre tagit ut sin rätt på honom. Så i morse tog jag telefonluren i mina skakiga händer och slog numret till djursjukhuset där han blivit behandlad för sina symptom, medans tårarna sakta rann längs med mina kinder försökte jag prata så sansat som möjligt och fick en tid bokad till i eftermiddag.
Ett defenitivt beslut är tagit och klockan 16 idag får min älskade kompanjon få somna in efter 10 långa år som min vapendragare! Han ska få komma till sin älskade syster Gizmo i himlen, där han och hon kommer ha det bra tillsammans.
Det är dock väldigt svårt för mig just nu, att ha tagit detta beslut långt om länge är ett egentligen inte så stort steg för vem vill va egoist i ett sånt här ganska så självklart dilemma?
Jag vill inte se mig själv som en egoist som behåller ett djur i livet för att jag ska må bra, tyvärr har det väl varit lite så när det kommer till min älskade katt. Har inte velat att det ska vara så illa som det egentligen är och tyvärr är det Tiger som fått lida i slut ändan, men nu äntligen ska ha få slippa lida. Han ska få kunna äta hur mkt mat han vill utan att kräkas upp, kunna gå på toaletten utan att skrika ihjäl sig.
Min katt ska äntligen få ro och jag kan äntligen känna att jag har gjort det rätta även om det känns hårt i mitt hjärta!

10 års kärlek är förbi men inte glömd! Min älskade Tiger, jag kommer sakna dig så fruktansvärt mkt. Vem ska nu komma o gosa i sängen om nätterna när man varit uppe me Tilda? Vem ska nu komma o stryka sig längs benen när man är ute i köket o skalar räkor, öppnar en burk tonfisk eller tar av plasten på den ny inköpta köttfärsen?

Finns ingen som kan ta din plats, mitt längsta förhållande är slut eller ja inte riktit än, vi har fortfarande ett par timmar tillsammans innan vi tar dom långa stegen bort mot evigt liv för din del.
En del av mitt hjärta kommer för alltid att tillhöra dig Tiger! Tack för alla underbara år med dig och alla jobbiga...*skrattar* För inte har det varit 10 lätta år inte....den som har katt vet vad jag menar....

Nu ska jag försöka göra dina sista timmar i livet så bra som möjligt, massa kel o pussar ska du få!
Jag älskar dig tiger, vila i frid!
Med tårar som rinner längs min kind tar jag ett stilla farväl av min älskade katt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ush ush óch ush... jag vet inte vad jag ska skriva gumman... jag tror inte de finns ord för att göra någonting bra, men jag vill att du själv ska veta att jag finns här för dig, och förstår att detta är hemskt för dig, men du gör rätt i ditt val, och min telefon är alltid ledig för dig, när du än vill! jag tänker på dig, en varmt stor kram!!

Anonym sa...

Vad jobbigt.Det är bland det värsta att behöva ta farväl av ett älskat djur :( Så sorgsen blogg idag.Men skönt för honom att han inte skall behöva lida.*Stor Kram*