onsdag 27 augusti 2008

Titta hon talar....

*skrattar*
Ja asså helt ärligt som titeln lyder på dagens blogg så talar vår söta dotter....hon säger sina första små ord redan :-O ... Vi har upptäckt att när hon jollrar som bäst o slutar så formar hon sin mun efter sitt joller precis som om hon vill säga något men inget kommer ut. Jag bör väl tillägga att jag kämpar med att få henne att säga mamma o pappa typ, jag tragglar d var dag minst 10 ggr...haha.

När jag säger "mamma" formar hon sin mun efter hur jag gör - härmapan! haha....o när hon jollrar så helt plötsligt kommer det ut "ma...ma" och det har både jag o pappsen hört nu ett antal gånger.....Hon säger mamma!!! *stolt*
Dock tror jag inte hon har ngn som helst förståelse för vad hon säger, det är bara ngt hon härmar från mig antagligen men ändå....munnen formar mamma o ut kommer mamma från munnen!!!
När börjar en bebis tala?! hmm...... Nåväl nog om min/vår söta dotter!

Fick en kommentar i förra inlägget om hur jag gör mina bilder....scrapbooking!
Här kommer lite länkar till dig, men först borde du nog skaffa ett program du kan arbeta i som typ Corel Paint Shop Pro eller Photoshop, själv kör jag i Corel PSP.
Sen ska du ju ha lite "kit" att arbeta med (papper, band, rosetter osv), och dom jag använder har jag funnit här :

http://pub1.bravenet.com/freelink/show.php?usernum=18916583&cpv=1

http://pub1.bravenet.com/freelink/show.php?usernum=18916583&cpv=1

http://www.shabbyprincess.com/downloads.asp

http://simplyme.blogg.se/digitalscrapping/

Lycka till...själv tycker jag d e himla kul att pyssla och detta är verkligen super kul dels för att man har en hobby utöver sin dotter (lite egentid-avslappning), och dels för att man slipper en massa klipp o klistra bitar över hela bordet (allt e ju samlat i datorn).


Och sen blir d ju ett fint slutresultat!! =)

Nä nu ska jag fortsätta scrappa lite innan jag (kanske) beger mig på en FL-fika me mammorna! Kanske för att Tilda sover sin vila och jag vill helst inte väcka henne för att åka upp istan...bättre hon får sova ut!


Ha en skön Onsdag gott folk! .... Jag har bröllopsnerver som heter duga nu ;)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med Scrapbooking i datorn. Ja, den största fördelen måste ju vara att slippa att ha lim och papper överallt. Men än så länge håller jag mig till det, gillar att klippa och klistra =) men det är tråkigt när man ska städa =(

Anonym sa...

Hej! Tack jag hoppas oxå snart att vi är helt friska. Det är en pyjamas.. den är jätte gammal. Min systers dotter hade den när hon var baby och det är 3 år sen nu..Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det..=(