fredag 1 augusti 2008

Sol-värme-tänder

God morgon kära läsare.

Sitter här o tänkte uppdatera lite, har väl inte hänt så mkt sen sist.

Tilda sover fortfarande, dock väckte hon mammsen halv åtta för att själv kunna somna om...hihi.
Nu vill jag att solen o värmen ska va över...står inte ut längre i värmen! O Tilda blir en väldigt gnällig o övertrött liten dam när det är så varmt...så nä fram me moln o regn o lagom me värme!
Fast jag fann roten till hennes gnällighet i går morse, tror det beror på värmen men oxå av hennes tandsprickning. Upptäckte igår morse när jag skulle ge henne frukostgröten att det såg ut som en liten blåsa i nedre käken, tittade mer nogrannt o fann 1 tand på väg upp, kände även lite o visst va d en tand...va lite vasst o så....När pappsen sen kom hem och han ville se upptäckte vi helt plötsligt att det var en till bredvid som va på väg upp o jag vill minnas att den inte fanns där på morgonen...men kan ha fel för mig.
Iaf så har hon två små söta tänder på väg upp i hennes nedre käke precis i mitten....dom e ju bara så söta....haha.
Nåväl.......Idag blir vår lilla stinta ½ år.......vart tar tiden vägen?? Sitter o bläddrar bland mina foton o kan inte riktit förstå vart tiden tar vägen, vart lilla tilda har tatt vägen?? Hon var så liten o nätt o nu är hon storer!

Nä nu vakna stintan,...får gå å ta henne.

Ha en skön helg....

Inga kommentarer: