fredag 14 november 2008

Fredag förmiddag

God morgon gott folk.
Idag är det minsann fredag igen, tiden bara springer iväg. Snart jul ju......
Åh vilket väder man har idag, och jag som ska åka upp i stan!! *suck* Har verkligen ingen lust alls men har dessvärre inget val, måste ju handla present till Nathalie som fyller 21 på söndag, men kalaset är idag ju så därav måste jag bege mig upp i stan i detta tråkväder!!
Kollade igenom min mobil och såg att jag missade två foton ifrån hockeymatchen på Tilda, och dom tänkte jag givetvis dela med mig av!
Tilda är så söt i sina hörlurar, o så koncentrerad! haha....hon lyckades charma alla som satt runtomkring henne. Allt annat var intressant utom just de vi var där för.........haha. Plutten vår!
Tänk att hon redan är 9½ månad!!! Vart tar tiden vägen egentligen? Och så måste jag ju berätta att en 5:e tand är nu på väg upp igenom hennes tandkött. Och denna tanden gör att hon är extra gnällig och tjurig....men det är ju bara en övergångs period. Hon växer så det knakar, det märks iaf på kläderna...hon har inte haft stl 68 så länge men nu börjar dom bli så där lagom trånga och det börjar snart bli dags för stl 74. =O

Minns när man låg där på förlossningen och önskade att det skulle vara över, att vår dotter skulle titta ut. Mitt i all smärta fick man en urkraft som var utav dess like och ut kom vår älskade lilla Tilda, mer underbar och sötare än vad vi någonsin kunde föreställa oss. Som nyblivna föräldrar stod vi där med en liten oskyldig krabat i våra famnar och visste varken bu eller bä om vad som skulle hända och vad man skulle göra. Tog en vecka eller två sen gick det som smort, precis som man inte gjort annat i sitt liv än tagit hand om små bebisar. Tänk vad människan är fantastisk egentligen. Och som sagt redan nu är hon snart 10 månader!!! Kan ni fatta??
Att få ett barn är verkligen det bästa som kan hända en! Att få skapa ett litet mirakel som växer sig stor först i mammas mage sen utanför, att detta lilla liv är skapat av min och min makes kärlek är helt otroligt. Tror jag skulle kunna sitta i evigheter och prisa detta lilla liv som nu har hunnit bli en stor tös. Tror dom allra flesta med barn kan hålla med.
Givetvis är det inte alltid guld och gröna skogar med ett barn, men 95% av tiden är det....endast 5% är silver och gråa skogar. Men när man är mitt uppe i dom dära 5 procenten är allt jobbigt och piss, men man glömmer dom procenten lika fort som dom kommit! Dom övervägande 95% är mer än värt mödan. Så underbart att få se sitt barn växa upp till en egen liten individ, att få hjälpa den på traven att greppa världen runt omkring, att få vara delaktig när den tar sina första stapplande små steg ut i världen.......ja som sagt skulle kunna hålla på i evigheter men nu kallar Tilda på mamma!
Ha en skön helg om vi inte hörs.
Ciao!!!

Inga kommentarer: