tisdag 4 november 2008

November månad

Ja så vart vi inne i november månad, en mkt hektisk månad för familjen Kjellsson känns d som.
Först börjar med att säga att Tilda blev 9 månader den 1:a november...shit va tiden går fort. Vår älskade söta Tilda, som vi älskar henne. Nu har hon kommit in i en gosig period som jag eller vi hoppas håller i sig. Hon vill kramas o gosa med en nu. Gospelle.
Åter till det hektiska.....November månad blir en dyr månad för oss...haha....känns som om alla fyller år i november.
Börjar med att gratulera Klara som blev hela 5 år igår! Grattis från oss.
Nathalie fyller år den 16 november, Jag den 28:e och Mormor den 29:e och ännu ett nytillskott kommer fira sin födelsedag idag den 4:e!
Ja Tilda fick sig en liten kusin i morse eller i natt 2,13...en "liten" flicka på 3800 gram (o lite till), 53 lång. Hon ska heta Siri.
Så vi hälsar Siri välkomen till världen och gratulerar Susanne o Jonas och storasyster Klara.
Ska nog dit idag o hälsa på, är så nyfiken på att se den lille.
Jag var hemma hos dom igår kväll för att överlämna paketet till Klara som vi köpt, skulle ju egentligen varit kalas där igår kväll men Susanne hade värkar och hade ingen ork att ha kalas, vilket är förståeligt. Så jag tänkte att Klara iaf kunde få sitt paket =)
Kom dit o Susanne låg i badet och hade ont.......och gud va jag kände med henne, är ju trots allt inte allt för länge sedan man själv var där! När värkarna kom kände jag hur jag andades med henne, hur min puls steg, hur jag kände mig svimfärdig och svettig....ja gud jag allt kom tillbaka. Alla känslor man hade då fanns helt plötsligt med just där o då när susanne klockade sina värkar!
Stackarn, hoppas allt gick bra iaf.........jag körde hem kvart i nio och halv tio hade hon tydligen åkt in till förlossningen och 2.13 vart den lilla ute! Snabba ryck! hihi.......Ska bli så kul att träffa bebisen och dom nyblivna föräldrarna!
Lovar att ta foto så ni kan se undret men ni får nöja er med detta så länge!
Minns när Tilda vart nyfödd, vilken härlig varm lycka man kände och känner än idag...
Tilda, mamma o pappa älskar dig så otroligt mkt.........
Ciao!

Inga kommentarer: