lördag 22 november 2008

Lördagkväll, snö o pulkaåkande

Go afton kära läsare.
Tänkte det var dags att uppdatera lite igen. Som rubriken lyder är det nu lördagskväll och gubben kollar fotboll...tydligen en mkt viktig och bra match.....mm i hans ögon, öron o huvud kanske!! =) Juventus - Inter.......ska väl va för att Zlatan spelar kanske som jag kan ägna lite tid till att titta! hehe.......
Snö ja....i går morse när jag vaknade tittade jag ut o såg att det var vitt på hustaken här utanför ... o trodde inte mina ögon! Under dagen kom det mer o snö och efter nåra timmar på Jägersro center skulle jag bege mig bort mot bussen o vad skådar mina gröna ögon?! Snö storm typ ute......Tilda tittade med stora ögon och kunde inte förstå vad det var för vitt kallt som ramlade ner på hennes kinder......hihi. Pluttan vår.....
Denna blogg blir det många foton och under dessa kommer jag skriva en liten beskrivande text....
I Onsdags vart jag på jobb igen o jobbade kväll, det gick bra. Det var en lugn o skön kväll.. I torsdag var jag på gymmet o tränade Body Jam...tufft 60 minuters pass med diverse dans o kordinationsövningar...kul som attan var det men grymt svettigt! Detta ska jag fortsätta gå under våren, med start i Januari 2009. I fredags kväll hade snön lagt sig fint över marken o en granne frågade om vi ville komma ut o åka pulka med dom....o det gjorde vi. Bilder kommer här nedan. Nu lämnar jag er med bilder.....

..Tilda är fullt koncentrerad på sin leklåda....undrar vad jag kan finna tänker hon nog, och Nelson ligger fint bredvid o vilar.
Oj, är det ngn som tar foto på mig....hihi...Glada älsklingen.......som inte alls e så här glad om kvällarna kan jag berätta! Hon har kommit in i en mkt jobbig period tycker mammsen o pappsen. Hon somnar om kvällarna, sen när man lägger henne vaknar på tre röda o bara gallskriker, man tar upp henne o hon är vaken minst
2 timmar till och bara gnäller o gråter. Inget hjälper......mkt enerverande, tror hon lider av seperationsångest eller nåt plus att tänderna gör ont antar jag.....för var tand som ploppar upp blir hon jobbigare o jobbigar.....suck. Man får väl glädjas över att det bara är för en period...eller???!!!
Visst är vår plutta bara för söt?!?! På dess 2 bilder ser man alla hennes 4 tänder...hihi...den 5:e är fortfarande för liten för att synas, men den är på väg upp iaf där nere bredvid dom andra...sötnosen....
...Lyckades fånga en rolig bild på henne, den övre av dessa tre....hihi. Sen kom pappa hem från jobbet och det blev Tilda glad av...hihi. En lite puss fick hon av pappsen!

Här sitter familjen o äter middag, Tilda är måttligt road över sin måltid...men nästan allt gick ner som vi lagt upp på hennes tallrik. Allt som oftast är hon väldigt duktig vid måltiderna!...Här är vi på väg ut i snön o till pulka backen! Hon tyckte nog denna upplevelse var kul....det verkade som det iaf!...Tilda o kompisen Tindra (till höger i bild) ska åka ner för backen med Tindras storebror och storasyster....

Det var allt för idag..........förresten, julens första julklapp är inhandlad....kunde inte låta bli när jag såg detta till Klara.....det var liksom hennes kändes det som! ;) Men Klara, du får vänta tills tomten kommer! hihi.

Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

pulkaåkandet låter och ser jätte mysigt ut, och de där om hemska kvällarna ni har hos er... ni är inte ensama och de känns skönt att veta att inte jag heller är ensam.... fy fan för kvällarna nu mera, rent ut sagt. kraaaamis =D