onsdag 26 november 2008

Lill-lördag/Onsdag

God förmiddag gott folk!
Passar på att sitta här en stund medans hjärtat vilar i vagnen efter en liten promenad i regnrusket! blä....
Jaha...*suck* Vad ska man nu skriva....hmm....
I måndags åkte gubben till Monaco i jobbet, nån utbildning...vilken lyllo...vill me till Monaco o Nice....hehe. Saknaden har varit stor kan jag väl tillägga, men det har trots allt gått bra.
Tösen har somnat tidigt i VÅR säng och sovit relativt bra.....orkade inte kämpa med att lägga henne i sin egen säng när man är ensam hemma. Skrik i 3 timmar är ingen höjdare direkt....förstår inte varför hon beter sig så. Lägger man henne i vår säng o myser en stund somnar hon däremot på tre röda sekunder utan en massa bråk o bök! Nån som har tips o råd att ge? Tar tacksamt emot dom.....
Kan ju inte ha henne i sängen hos oss alltid.........
Nu vakna stintan...........måste bara nämna att jag är så stolt över henne! Hon var hos en dagmamma igår nästa hela dagen utan mammsen....jag var på kurs med jobbet så hon fick vara hos sin dagmamma från 7,30-17...hon hade varit så duktig och inte ställt till med bråk. Trodde att hon skulle sakna mig lite med tårar iaf men icke. Kändes skönt att inte behöva tänka så mkt på henne och kunna koncentrera sig till fullo på kursen jag var på, men givetvis tänkte jag ju på vår dotter stundtals. Men eftersom mobilen var tyst från mess o samtal kunde jag lugna mig o lita till fullo på dagmamman! =)
Så bra.........Nu måste jag ta vår dotter. Pappan kommer hem idag förresten, himla skönt....
Tomten o ljusstakarna och julgardinerna är på plats här hemma nu!

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag/vi hart haft exakt samma trams med agnes om kvällarna med skrikandet... har inga tips att ge dig mer än de du redan gjort, dvs ha henne i vår säng, de hade vi med agnes också till slut och då somnade hon på noll sekunder. jag passa även på att köra och storhandla etc precis innan läggdax för agnes, på så viss somnade hon i bilen påväg hem och vi kunde lyfta över henne. kan glädja dig med att de går över för de har de äntligen gjort för agnes... efter typ 3 veckor.......... kramisar!!!