torsdag 25 februari 2010

God morgon världen.

God morgon världen.
Vad har denna dag att bjuda på hos oss? Ja vi skulle ha åkt till Karlskrona idag o stannat tills söndag men den resan får vi skjuta upp då maken ligger nerbäddad i sängen och mår dåligt.
Själv har jag hand om våra två fina barn.
Hoppas bara dagen blir bättre än morgonen har varit och är.....
Lilleman sover gott så han är inte till ngt besvär, värre är det med vår lilla två-åring.
Läste nånstans att 2års trottsen kan hålla i sig tills dom blir 3 år.....hujeda mig säger jag bara. Hon kan då reta gallfeber på mamma o pappa.
Nu har hon en period där hon kan själv, vill själv men när hon väl gör d själv blir hon så frustrerad över att d inte går att hon ställer sig o gråter otröstligt, sen har vi en Mora Träsk dvd som hon gärna vill se på och helst ska det vara Tigerjakt......och när den kommer på ska hon insistera på att se Tigerjakt trots att den redan är på....Sen när hon upptäcker att d inte är roligt längre tjatar hon om Dora-Uforskaren och den sätts på.....
Och detta ekorrhjul kan vi vara i i timmatal........hur bryter man detta mönster???
Eftersom vi skulle åkt upp till Mamma i Karlskrona idag så har jag inget inplanerat idag förutom att ta hand om Tilda o Teo, kanske tar jag med barnen till Mobilia så Joachim får sovit ut lite.
Jag får se vilket humör prinsessan är på ....
Usch va jag gnäller.....hehe......men ibland måste man få beklaga sig lite som mamma, få ut sin frustration lite. Det är minsann inte lätt att vara mamma alla gånger....
Nu får jag återgå till Prinsessan så hon inte blir allt för frustrerad nu.
Ha en underbar slaskig dag på er.

Tilda på sitt bushumör & Teo sover som vanligt

Inga kommentarer: