torsdag 25 februari 2010

Puh vilken dag!

Goder afton gott folk!
Ja puh vilken dag vi haft idag hos familjen Kjellsson! Maken är sjuk här hemma och Tilda är på sitt vanliga griniga humör.
Får hon inte som hon vill så ställer hon sig o halvgråter och skriker om vartannat tills hon får som hon vill........vilket innebär att vi får lyssna på hennes gråt o skrik i timmatal för vi ger minsann inte med oss i första taget!
Idag vaknade hon kvart i sex o stod o skrek o grät fram tills jag o lillebror kom upp halv nio....stackars Joachim som fick stå ut med detta trots feber o frossa.
Vet inte hur vi ska ta oss ur detta eviga mantra....vill- vill inte, kan - kan inte, ska - ska inte?!? Suck.
När klockan närmade sig halv tolv somnade Tilda nästan i pappas famn så dom gick in o la sig i sängen för att vila en stund.
Jag passade då på att göra lillebror redo för avfärd med bilen till Jägersro Center för att få handlat lite i mataffären samt få bytt ut kläder inne på H&M till mindre storlek. Teo är ju inte så stor än så vi behöver små storlekar just nu!
Dessvärre gick jag ifrån H&M med en stor kasse kläder till min mans förskräckelse.... dock till min förtjusning ;) Bilder ser ni här under .......
Väl hemma hade familjen vaknat till liv och det dröjde inte länge förräns Tilda var inne i samma gamla tradiga ekorrhjul med gnäll, skrik......försöka sysselsätta henne när hon är på det humöret är minsann inte så lätt. Vet inte vad vi ska ta oss till med henne........det är säkert en kombination av 2 års trotts och avundsjuka på lillebror, ändå försöker vi att alltid va till hands för henne så fort Teo sover och nu när Jocke varit pappaledig har han lekt med henne dom stunderna jag haft Teo i famnen och vise versa!
Ursäkta att jag gnäller..........men det är tufft.
Undrar hur jag ska klara av det själv när Joachim återgår till jobbet på måndag?!?
Nåväl....
Fick besök idag av Hanna och söta Ellen, det gjorde Tilda glad för en stund =) och mamma o pappa njöt av den glada Tilda!
Nu har vi nattat Tilda och Teo somnar nog snart han med för att sedan vakna runt 22,30 i vanlig ordning för sitt sista kvällsmål. Tilda lär väl komma upp snart å då får jag väl gå in o lägga mig hos henne.....
Här följer lite bilder.

Tilda och pappa myser i soffan och Teo ligger o nannar bredvid

Fina bodiesar fick Teo av Hanna och dessa söta skor som tillhört Ellen =)
Fick en massa andra kläder oxå men i större storlek... Tack vännen.

Tilda fick denna kossa för att hon blivit storasyster av Ellen

Här pussar Tilda fint på Ellen i soffan.

En söt Tilda med en lika söt Ellen....Mamma Hanna med Ellen!


Teo med sin nya mini-napp, Tilda med sin nya Alfons Åberg dress

Tilda fick ett par vantar idag, Teos Esprit outfit stl 56

Pingu-ninni samt söt speldosa vid sängen, och en bild på Teos nya mini-napp

Fräcka jeans och en söt tunika till en prinsessa

Hello Kitty tröja till en stor fantast...Tilda ÄLSKAR Kitty

Söta byxor och dress till en söt prins
Nu lämnar jag er för ikväll...........Nu ska jag njuta av lugnet med ett glas vitt vin!
Ciao!!!

1 kommentar:

Hanna, sa...

Vilka söta barn vi har ;) o va snackar du.. Tilda grinig!? hon va ju på ett strålande humör ;) sov gott! kram