lördag 19 juli 2008

Lördags afton!

Goder afton gott folk!
Tänkte jag skulle uppdatera här lite men jag har egentligen ingenting att skriva om känns det som. Ska snart se film me älsklingen, dotra vår har somnat för natten...tror vi iaf! Hon är så duktig på att somna om kvällarna och allt som oftast sover hon hela nätter igenom...brukar vakna mellan 6-7, ibland har man tur o får sova till 8. Hon är allt en sjusovare ibland.
I eftermiddags vart jag o handlade lite matvaror o passade på att kolla utbudet till en 5 månaders och fann slottstek o lite annat gottigt....När jag kom hem sov hon och vi fick besök av Nathalie och Calle som var här nere på en snabbvisit, Tilda vaknade till Nattas förtjusning, e ju inte var dag hon är här o hälsar på.....När dom sedan gick värmde jag ca 10 teskedar slottsstek till henne och det slank minsann ner fort som bara den...riktit duktigt av henne, antagligen tyckte hon detta var gott. Efter maten fick hon lite efterrätt, fruktpuré och även där åt nästan 10 teskeder...hon börjar bli riktigt stor i maten =P

I morse fick jag ett samtal från min mammas man där han berättade att mamma vaknade och var sned, sned på munnen och ingen känsel knappt i vänster arm....det liksom hängde på vänster sida....min första tanke blev då en blodpropp i höger hjärnhalva (Stroke), blev riktit rädd faktiskt. Jag bad honom att köra mamma till sjukhuset o det skulle han göra...tankar for fram o tillbaka och jag till och med gick in på ! Nån timma gick o tore ringde tillbaka, hon blev inlagd för provtagningar och ctg-röntgen, allt visade sig vara normalt och ingen onormal aktivitet på hjärnröntgen bilderna. Mamma får komma hem imorgon, hon har en ansikstförlamning som antagligen är orsakad av ett virus från balansgången.
Det var riktit otäckt, hannt tänka en hel del innan man fick veta hur det gick...känns hopplöst att hon bor så långt bort från mig men jag var beredd på att sätta mig i bilen me Tilda och köra dit om det skulle ha behövts. Mamma är mitt allt just nu då pappa inte längre finns kvar i livet....vill gärna ha älskade mammi kvar i livet minst 20 år till! Gud vad jag älskar min mamma!! Och Tilda älskar sin mormor och vill växa upp me henne vid sin sida!

Nu tänkte jag avsluta för idag, återkommer en annan dag!
Nästa vecka står det på schemat:
Måndag-Rebecka kommer hit o ska sjunga för oss (inför bröllopet, hon ska sjunga i kyrkan)
Tisdag- Mamma träff med en grupp mammor från FL (www.familjeliv.se),
Onsdag- Åka o bada me Tilda, Madde o Agnes ute i Oxie
Torsdag- Bvc besök med vägning och mätning
Fredag- inget inbokat än
Lördag- inget inbokat än
Söndag- inget inbokat än

Det var min nästa vecka, nu ska jag se film och jag lämnar er med två söta filmer på vår älskade lilla dotter!
Ha det!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

*ler* Tycker visst du har saker att skriva om :) Tråkigt det där med din mamma.Hoppas hon kryar på sig fort.Jättesöt tilda och pratglad :D