söndag 20 juli 2008

Söndag kväll

God afton gott folk!
Ja då sitter man här igen o tänkte klottra ner nåt litet! Har precis fått nattat vår dotter efter badet, hon har lekt som en galning ikväll så hon vart nog trött. Normalt brukar hon somna mellan 21-22 om kvällarna, så jag är beredd på ett natt vak i natt! :) Tur man kan o känner sin dotter...hihi.

Innan jag fortsätter vill jag bara fråga vem den anonyma kommentaren är?! Är nyfiken på att få veta om det är ngn man känner eller inte! Nicke nyfiken e mitt andra namn...hihi. Kan ni inte skriva era namn i era inlägg istället för att vara anonyma?! Alltid kul att man har läsare som bemödar sig att kommentera =)

Ikväll när Tilda låg o lekte på sitt babygym vände jag henne om till magläge för att träna nacken, för övrigt har hon börjat acceptera detta, hon vände sig till ryggläge på tre röda med buller o bång och detta tyckte hon var så roligt att hon börja skratta högt o länge och jag fortsatte vända henne över och detta va roligt så hon vände till ryggläge igen o bara skratta.....detta upprepa vi några gånger! Sista gången blev hon kvar på magen o lyfte på huvudet o försökte nå lite leksaker, jag började killa henne lite på ryggen och hon bände upp rygg/bak så hon kom i krypposition och ett tu tre så börja hon hasa sig lite fram....hennes första centimetrar är krupna....hehe. Jag är så stolt över vår lilla dotter!
Vad bara det jag hade att nämna idag.
Eller ja jag kan ju nämna för som finner det intressant att mammi är hemma igen efter en natts observation på lasarettet, hon fick utskrivet en cortison behandling som ska ta snabbare än antibiotika! Skönt att det "bara" var en ansiktsförlamning och ingen stroke...pratade me henne innan i telefon och man hörde att d var lite sluddrigt för henne...men d blir snart bra igen!

Veckan som kommer är lite ändrad, måndagsbestyret är avbokat då denne är sjuker tillsammans me sin son....tråkigt men d lär ju komma en till dag...Istället ska jag nog upp i stan me Hanna o gå lite i butiker.
Visst blir han stilig min blivande make, här provar han klädseln inför den stora dagen i september!
Nä nu ska jag återgå till tvätten och tv-tittandet! Ha en fortsatt skön söndag och en härlig ny vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jaaa va fin han bli! Och jag som sett din klänning också.. och håret & smiket.. jag kan blunda och se er framför mig där i kyrkan! ni kommer vara så underbart vackra där i september.. och nu får jag gåshud!!! -stor varm kramis-