torsdag 10 juli 2008

God morgon


God morgon gott folk o kära läsare!
Vill först börja med att be om ursäkt att jag dröjt med att uppdatera i bloggen, mkt beror det på att vi har världens segaste dator just nu och som jag skrev i förra inlägget har vi skaffat oss en laptop men den har dessvärre inte dykt upp. Så jag passar på att skriva lite nu när datorn är nystartad, då brukar den fungera rätt så hyfsat!
Var ju ett tag sen jag skrev som sagt...hmm.*bläddrar tillbaka i almenackan*
Den 30/6 fyllde Tiger hela 10 år...gamla gubben! Dessvärre ser det ut som om jag inte kommer ha honom 10 år till, hans akuta magkatarrr och kroniska sätter stopp för detta...*snyft*..varje gång han ätit skriker han som en stucken gris...blir nog snart dags att bege sig till veterinären igen! Det mest humana för hans skull är ju att ge han en spruta så han får träffa sin syster igen...Gizmo! Tilda blev hela 5 månader förra tisdagen...shit asså va tiden går fort!! Förstår inte vart tiden tar vägen....Känns som om det var igår man precis fått veta att man var gravid och att ett litet pyre växte i magen.......o nu är hon här ... 5 månader senare! Och hon kommer att få en till kusin i slutet på året...himla roligt! Tilda får en "jämn"årig att leka med nästa år!! tihi....
I onsdags förra veckan begav vi oss till Danmark för att inhandla spriten till bröllopet, Hanna passade Tilda och hon hade varit så duktig sa Hanna. Tilda va på sitt bästa humör...tack o lov, mammsen o pappsen fick hela 5 timmar för sig själva i Danmark! Tack Hanna än en gång för att du ställde upp o va barnvakt!
I fredags vart vi i Eslöv o hälsade på Katarina o Johan....åt gott o hade himla trevligt och roligt. I lördags åkte vi till IKEA o handlade ett eklaminatgolv till balkongen som min blivande la sen när vi kom hem...Duktigt gjort av honom faktiskt...tog bara 4 timmar trots att vi aldrig lagt ett sådant golv förr.
Och gud va snyggt det blev nu på våran balkong...nu vill man sitta där dagarna i ända, men dessvärre blir där för varmt när solen tittar fram.I söndags åt vi nere hos svärmor sen senare på kvällen fick mamma o tore ett ryck o körde ner till malmö...dom tog en liten titt här med brorsan innan Tildas läggdags! Hon satt så fint hos morbrorn sin! Och denna vecka började älsklingen jobba igen efter sin 4 veckors semester! Tråkigt att bli lämnad ensam igen om dagarna men men....
Fixade naglarna i måndags, mammi vart barnvakt....i tisdags vart jag ute o sprang och efter gjorde jag situps....dags att va nyttig. Inte för att jag är tjock eller så men jag har fått lite småpanik nu lagom till bröllopet då jag märkt att jag lagt på lite runt midjan och jag får inte knäppt min brudtopp helt..........smått panik. Så nu har jag börjat leva lite sundare....ska springa varannan dag hade jag tänkt och göra situps var dag....Man kommer minsann inte långt nu i början men skam den som ger sig! Konditionen är ju inte på topp direkt...men snart så! =)
Igår vart mammi o tore här en stund så jag kunde få städat i lägenheten, här såg för jävligt ut och gör så fortfarande men mkt beror det på att vi har så mkt skit som ska köras till tippen och vi har inte plats i vår källare så Tilda får ha det på sitt rum så länge....Det är ju ett rum som väldigt sällan används förutom till att byta blöja på TIlda o nattningen!

I förrgår kom älsklingen hem med en lära gå stol till Tilda, dessvärre kommer den inte riktit till användning förräns om nån vecka då hon inte riktit når ner till golvet...tårna nuddar marken men hon kan inte ta fart! =(

Idag kommer Madde och Agnes på en fika, ska bli kul....egentligen skulle vi åkt till dom men hon hade dubbelbokat eller nåt typ......Men det ska bli roligt att få visa hur vi bor...trots stökigt barnrum! =S Nä nu tänkte jag avsluta då jag märker att datorn börjar sega sig igen...hoppas få vår nya dator snart!!!
Ha det gott folk!
På återseende!!!

Inga kommentarer: