torsdag 17 april 2008

Bvc-Besök!


Hejsan gott folk. Idag blir det en snabbis blogg för min del.
Har en grinig dotter idag som inte riktit vet vad hon vill själv! =)
Just nu för tillfället sover hon i vagnen då vi just kommit hem från bvc (barnavårdscentralen), idag vart det ett läkarbesök inbokat till Tilda, fick även en ny tid till vaccination den 29:e.
Vi skötte oss bra tyckte läkaren, Tilda var en fin o snäll flicka och frisk!
Vikten ökar stadigt, nu ligger hon på 4680 gram och är 55 cm lång. Fortfarande en liten tjej men det gör inget, tycker det e lite charm över det hela!
Hon tar väl igen sig senare antar jag. Jollrar som attan gör hon nu....Hon hade en lång konversation med mig igår eftermiddag, hon skulle minsann inte äta..nä hon skulle prata me mamma om allt! tihi....


Igår när Jocke var på MFF-match , som vi för övrigt vann för en gångs skull, så fick vi besök av Hanna som givetvis hade varit o shoppat till Tilda....bortskämd blir hon av alla som kommer hit! tihi....Tilda var så snäll o fin hela dagen och skötte sig nästan helt problemfritt under Hannas besök =)

Men Tilda är ju snäll alltid tycker jag...dom få stunder eller dagar hon är grinig kan man räkna på en hand. Det finns ju faktist dom som har det värre!

Nåväl...
I tisdags vart vi så äntligen och hälsade på lille Julius...o gu va stor han är jämfört med vår lilla tös som dessutom är äldre än honom...haha....men gu så söt han var, lugn o fin o harmonisk. Hoppas på fler träffar inom snar framtid! Barnvagnsfika på stan vore ju trevligt!


Ja vad händer här annars....hmm...mellan blöjbyten o matningar går man o småpular med diverse hushållsuppgifter så som städ, tvätt o disk...ibland passar jag även på att mysvila med Tilda om eftermiddagarna men oftast passar jag på att njuta av att hon sover!




Dagarna flyter på i vanlig ordning här hemma för oss.
I helgen händer väl inte så mkt, får kanske besök av en väninna o hennes familj...vilket vore himla skoj.
Kanske gör vi lite inköp till dopet så d inte blir så mkt på en gång sen....Lite mys kommer väl också hinnas med i helgen så klart, både me gubben, vovven, kissen o Tilda!
Nä nu tänkte jag vika lite tvätt innan stumpelumpan vaknar!

Ha d gott till nästa gång jag skriver.
(Har förstått att det är svårt att lämna kommentarer men ge inte upp vänner, kämpa på...jag tycker det är så kul att läsa era kommenterar!)

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för igår! va mkt trevligt! o vilken liten glad skit hon va igår =) kram kram