onsdag 23 april 2008



God morgon mina kära bloggläsare!

Som mamma är man minsann uppe med tuppen nu förtiden! *skrattar* Men d gör inget, man har ju bara en längre dag att göra saker på!
Och sen har man ju en glad liten plutta i knäet som bara skrattar åt en...då har man svårt att vara morgontrött! =)

Hon är verkligen den helt perfektaste dotter man kan tänka sig att ha...tycker jag o pappsen då förstås...hehe. Verkligen en helt underbar liten person som bara växer för var dag som går! Och hon har blivit sig själv igen med hjälp av Dr Browns nappflaska, inge magknip som spänner o gör ont längre...utan helt harmonisk är hon men visst grinar hon ibland o skriker men då handlar det mest om att hon är antingen övertrött o fått för mkt intryck under dagen eller så är hon kärlekskrank eller hungrig...aldrig magknip!!! Bästa köpet någonsin!!!
Nu sitter hon här i mitt knä o äter frukost så mammsen får skriva me en hand o köra pekfinger valsen! tihi...

Fästingsäsongen är igång upptäckte jag igår morse när jag skulle bädda sängen!! *suck*
Dom där äckliga rälia blodsugande krypen är tillbaka. Jag råkade nämligen trampa sönder en barfota, d bara splascha under foten o mkt blod vart d i den...ryser som få, va nära att svimma!!! *äckligt* Så nu har herr Nelson fått på sig fästingmedel....


I går när min underbara älskling kom hem käkade vi o sen tog han Tilda så jag kunde åka iväg till Mobilia o handla kläder till stumpan. Hon har ju som sagt växt ur sina 50 kläder o hela garderoben är fylld med just dessa o nåra enstaka 56:or. Så iväg åkte jag o vilken känsla att sätta sig i bilen utan Tilda =) Njöt i fulla drag...tankade bilen...hög musik och nerrullad ruta o soligt värre....åh så underbart det var! Men givetvis var mina tankar hos min lilla familj hela tiden men jag njöt ändå av ensamheten. Man behöver sina små stunder för sig själv oxå ibland, även om det inte alls är jobbigt att ha ett litet barn. Det är inte därför som man vill ha egentid utan mer för att koppla bort en liten stund, att få rå om sig själv. Man behöver inte ens åka nånstans, man kan bara ta sig ett bad o njuta för en liten stund...tror alla mammor känner likadant?!

Den 3 maj har jag en lång egentid inbokad...ska på spa o få en helkroppsmassage och efter blir det lite make-up...så i nästan två timmar ska jag njuta av detta! Helt underbart....O sen möter min lilla familj upp mig o vi ska ta oss ett litet restaurangbesök eller nåt!
Förresten, vilket underbart väder vi haft nu i ett par dagar...önskar bara det skulle hålla i sig nu och att våren äntligen är här. Men det är säkert för mkt begärt av vädergudarna...det är ju helt ljuvligt att ta sig långa promenader nu ju.
Har varit ute på promenader varje dag nu me både vagn o hund...underbart!


Igår kom även Tildas mormor ner från Blekinge o hälsade på, dom ska va här nere nu tills måndag nästa vecka...städa deras gamla lägenhet plus att dom ska gifta sig i rådhuset på lördag och jag o min bror ska vara vittnen, efter det är det ett restaurang besök inbokad på Kajutan i Limhamn! Där är så mysigt, så nu hoppas vi på fint väder denna dag. Vad köper man till ett par som redan har allt? hmm...får suga på den karamellen ett tag!



Helgen som gick spenderade vi i lugn o ro här hemma, några besök på diverse varuhus var inbokade men för övrigt hände inget speciellt. Va en sväng på IKEA o inhandlade ett par sängsben som genast åkte på när vi kom hem, 30cm höga ben blev toppen på vår säng, nu är jag äntligen en halv meter ovan havet....ljuvligt. Nu behöver vi inte spendera massa pengar på nya sängar. Nu är denna mamma nöjd igen med sängen! =)

I söndags var vi o hälsade på Tildas kusin Klara som så gärna ville träffa henne men som vanligt sov ju Tilda under hela besöket. Men Klara var nog nöjd ändå av att vi dök upp hos dom.

Oj, ser att detta blev ett långt inlägg idag...men d e klart, man skriver ju inte så jätte ofta här då man har svårt att finna tiden till detta! ;)

Nu i helgen är d som sagt bröllop inplanerat o nästa vecka är det besök upp till Blekinge som gäller, vi ska köra upp på onsdagen när honey slutar och kommer hem igen torsdag kväll då han ska jobba på fredagen. Sen helgen där efter kommer syrran från Schweiz hit o vi åker till Blekinge även den helgen för att fira mammas bröllop med hans familj.
Sen är det dags för Tildas dop!

Tiden går fort!!

Nu tänkte inte jag sitta här nåe mer...dags att pyssla lite i hemmet medans stumpan sover i sin sitter...sen ska man klä på sig o henne o bege sig utåt o njuta av det fina vädret som även denna dag hälsar på! Solen är härlig!!! Kanske tar man sig en runda upp i stan eller inte...får se va dagen bjuder på!
Ha en skön dag alla blogg läsare!!! Hoppas Hanna blev nöjd nu? skrattar....dock har jag inte tagit så mkt foton den sista tiden...har helt glömts bort i allt ståhej o utevistelser! haha....

Ha d gott!


2 kommentarer:

Becciliitaa sa...

Vilka fina bilder :-) hoppas att allt är bra med er KRAM

Anonym sa...

hon är såååå fin er lilla flicka :-)