söndag 27 april 2008

Söndag morgon

God morgon gott folk. Sitter här en liten stund medans resten av familjen sover vidare i sängen...t.om lill sessan sover ut idag! =) Men tror ni denna mammsen kan sova? Nä som vanligt är man uppe med tuppen. Känner mig som en riktig husmor, man fejar o donar här hemma me tvätt, disk o städ....haha....
Aja, jag klagar inte...jag trivs med att pyssla me detta! Man vill ju ha fint omkring sig...i den mån man kan iaf!
Nu är helgen snart förbi.
Nu har resten av familjen vaknat :) Pappsen har tagit Tilda nu på morgonen så jag kan sitta här o skriva lite i lugn o ro! *skönt*

I fredags vart jag uppe i stan o promenerade i nästan 3 timmar med en lugn o fin Tilda i vagnen, sov nästan hela tiden fram tills vi kom till Mobilia o där fick jag vackert sätta mig o ge henne mat, jag passade på att ta mig en kopp kaffe o en kanelbulle men dessvärre hannt kaffet o kallna...men men. Tilda hon var på väldans gott humör i fredags när vi satt o fikade hon o jag! *Skrattar*
Alla som gick förbi stannade till o bara stod o log o sa naw va söt hon är....hon förde såna konversationer med mig...ler. Kan man ha en finare dotter? Nä det tror jag inte.....Och hon är bara vår. Gu va jag älskar henne o min lilla familj så otroligt mkt.
På sena eftermiddagen kom tant Lis hit o fick sin bröllopspresent och som vanligt hade hon me sig saker till våran lilla Tilda! =) Tack så mkt vännen....
O resten av fredags kvällen tillbringades framför tvn i soffan me mys o kärlek.
Gårdagen var det ju bröllop inbokat på schemat som jag nämnde tidigare, vi kom till rådhuset o där var det över på 10 minuter, snabbt o enkelt men väldigt fint.Man blev faktist sugen själv på att gå till rådhuset o gifta sig *ler stort*, tyvärr blir d inget av det på ett tag och ni som fortfarande tror att det blir bröllop på dopet kommer nog bli väldans besvikna!
Efter rådhuset när mammi o thore kom ut på trappan blev dom glatt överraskade då Jockes mamma o man stod där o väntade med blommor....sen gick dom o fotograferade sig och vi åkte hem en snabb vända innan vi skulle på restaurang.
Tilda hon sov hela tiden vi vart iväg och även när vi kom hem. Klockan närmade sig 16 och vi begav oss till Kajutan i småbåtshamnen på Limhamn, väldigt mysigt är där och vi hade tur me vädret oxå, solen sken i kapp me mammis leende och glittrande ögon.
Jag är verkligen glad för hennes skull att hon har hittat en ny man som hon kan spendera resten av sitt liv med. Men givetvis saknar jag min pappa otroligt mkt och hade önskat att mamma slapp träffa en ny man, att mamma fortfarande hade pappa kvar i livet och fortsatt leva vidare tillsammans. Men döden skiljde dom åt och nu lever mamma lyckligt igen...och det är jag glad för.
På tal om pappa så vart jag o besökte honom härom dagen när Tilda hade en skrikdag och jocke tog henne....jag tände ett ljus o grät stilla i min ensamhet.
Har planer på att åka dit idag o plantera lite blommor o fixa till det runt om stenen, där va lite ogräs där...Och jag lovade pappa att jag skulle komma oftare o hälsa på med hans barnbarn.
Idag ska vi även åka o handla lite till dopet, sätta sommardäck på bilen och sen bara ta d lugnt.
Nu vet jag inte vad jag ska skriva om så jag lämnar er me bilder som togs igår.
Ha en skön söndag och en skön ny vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh tack fina du för dina tips & råd!! allt är välkommet =O) dropparna tycks ha hjälpt agnes änsålänge så jag hoppas de håller i sig å de blir bättra för henne =O) stor kram till dig!!