lördag 12 april 2008

Lördags morgon...


Ja god morgon gott folk.
Så då sitter man här igen tidigt på morgonen o dricker sitt kaffe och väntar på att resten av huset ska vakna så man får sällskap.

Eller ja visserligen har jag sällskap av vår otroligt söta dotter som sitter här bredvid i sin babysitter. Lika morgonpigg som sin mor =)

I går kväll ville hon inte somna som hon brukar vid halv tio utan nä d va fredag o hon skulle minsann vara uppe till sena natta. Till sist fick vi lägga henne i spjälsängen fast än hon var vaken, hon låg bara o sutta o lekte på tutten så jag fick nog.


Vi la henne, satte labanlampan bredvid o lämnade henne.

Kollade till henne med korta mellanrum o hon låg o log, sprattla o hade sig men grät inte alls. Efter att det gått en kvart gick jag in för att bädda av vår säng o då upptäckte jag att vår fina dotter somnat på egen hand till sist, klockan var då halv tolv och vi kunde ägna oss åt att titta klart på filmen som vi hyrt. =)


Nu börjar stintan bli otålig i babysittern, bäst att ta henne innan hon börjar gallskrika.
Dags för hennes morgonrutinerna ....återkommer strax igen.

Lämnar er med en filmsnutt.


Tillbaka igen... =)

Det är viktigt med rutiner har vi märkt, även på små spädisar. Avviker vi nåt litet från dom rutiner vi har så blir Tilda kinkig på kvällarna!
Så d e bäst att försöka hålla på dom rutiner man skapat.
Vi har oxå börjat märka på Tilda att hon gärna vill vara med, sitta i famnen helst slippa ligga i knäet. Jollrar mer o gör sina försök att skratta med ljud. Hon e så duktig vår lilla sessa! *stoltaste mamman i stan*

Tänk att man har lyckats prestera en sådan underbart söt liten dotter med enbart vår kärlek...svårt att fatta det än idag att man har ett barn...fnissar. Vår kärlek till henne är obeskrivlig, finns inte ord nog för den. Vi älskar henne över allt annat.
Tilda har världens stoltaste mamma o pappa.

Snart blir hon 3 månader oxå...gud va tiden går fort, snart dags för dop med ju! Snart e hon väl 18 med ... haha.
Fast sakta i backarna...jag vill ha henne liten ett tag till!

Tänk vad tiden går fort.

Min nackspärr är under kontroll tackvare voltaren-gel och smärtstillande tabletter, men jag har fortfarande grymt ont och fruktansvärt stel är jag också. Fick bli flytande föda igår för min del, får se hur d blir idag!

I dag är det lördag och planerna för dagen är inga alls...eller jo kanske...tänkte åka till ystad o lämna av en bröllops-present men vet inte om vi orkar, jag har svårt att åka bil då d inte är så lätt att hålla huvudet stilla. Men vi får se hur vi gör.

Bröllop undrar ni nu?! Ja just det, min bästa väninna o hennes sambo knyter ihopa säcken idag så att säga. Det kom hastigt på det dära me deras giftermål så dom har bara hunnit med att bjuda familjen så inga vänner eller så ska va med. Lite trist tycker jag då som gärna hade velat sett henne stå brud o bli fru Joakim....haha...Så vi va på mobilia igår o inhandla en bröllopspresent som vi tänkt åka till Ystad med o lämna antingen på restaurangen där dom ska äta eller på hotellet där dom ska sova i natt....som en överraskning.

Men vi får se.

Varma lyckönskningar till er stora dag Lisette o Joakim!


Nä nu får d va färdig bloggat för idag, nu orkar jag inte sitta här längre o skriva, börjar kännas i nacken!


Ha en fortsatt skön helg så hörs vi av en annan dag!



// Milla o Tilda

Inga kommentarer: