onsdag 11 juni 2008

God morgon!

God morgon önskar jag er alla denna onsdagsmorgon.
Hoppas ni har sovit gott för det har minsann jag gjort!
Vår lilla stinta sover ännu men tror nog att hon vaknar snart så d får bli en snabbis blogg.

Tilda sover länge och har gjort så nu i en veckas tid kanske, vet inte om det beror på att hon sover i eget rum eller vad. Men skönt är det iaf när hon somnar mellan 21.30-22 och vaknar första gången mellen 06-08. Man blir väldigt utvilad och det är verkligen skönt må jag säga.

Meningen är att min kära blivande ska ta henne på morgonpasset så jag får sova ut men han har sluppit nu i några dagar då hon först vaknat kl 07 första gången! Hehe...han kommer billigt undan minsann...

Men hon är så duktig vår älskade lilla prinsessa!

I går vart jag på IKEA me lisette utan dottern, o det var mysigt att gå omkring där o strosa o titta o finna inspiration en stund, väl hemma gosa vi me Tilda eller ja Lisette gosa me henne och Tilda var en glad liten skit nästan hela tiden...som alltid tycker jag. Hon fullkomligt älskade Lisette, precis som hon älskar tant Hanna ;)

Sen vart det fotboll på kvällen och vi begav oss till Fritz för alla kolla sverige vs Grekland, min älskade hade varit så nervös hela dagen så han nästan gick omkring o sura...stackarn. Väl hos Fritzan tog jag fram maten till Tilda så hon skulle hålla sig lugn vilken hon gjorde, på me hennes söta röda skyddshörlurar för att inte skrämma skiten ur henne när d bidde mål när alla skrek.

skrattar...så söt hon va i dom, får ta foto vid tillfälle när hon har dom på sig igen.

Måste verkligen säga att dom var grymt effektiva dom dära hörlurarna, hon hörde inte ett skit...hon somna i vanlig ordning halv tio i pappas famn, la henne i vagnen som stod ute i hallen inte långt ifrån oss...Sverige gjorde ett mål med hjälp av grymma Zlatan, alla skrek...titta till Tilda o tänkte nu vakna hon...men icke, hon sov som en stock...andra målet av Hansson skrek alla ännu mer plus att hunden skällde till en del och nu måste hon ju ha vaknat men nej hon sov vidare utan några som helst problem! Haha...Bästa köpet efter nappflaskan, nu kan vi ha henne med fast det är mkt stohej runt omkring, bara till att ta på dessa o hon är en glad liten skit trots skrik o gorm från alla runt omkring!

Hon var så duktig igår, vår lilla sessa! Men det är hon nästan alltid tycker jag, förutom när hon är hos farmor...fnissar. Måste bero på att hon har glasögon eller nåt...eller för att farmor alltid insisterar på att hålla henne så som absolut avskyr att bli hållen! Inte vet jag...d blir nog bättre får vi hoppas. Hon brukar va nästan lika grinig hos mormorn! Som vi ska åka o besöka nästa vecka o stanna över midsommar!

Ikväll ska vi åka o provsmaka tårtor till bröllopet, hoppas finner ngn vi tycker om o så...ska bli kul, men får nog gå på diet sen efter för jag provade min klänning igår o tror jag måste ner ett par kilo, klänning satt lite men bara lite för trångt, kan ju kanske bero på att det var varmt o man vart lite svettig...

Nä nu ska jag titta till prinsessan o se om hon har vaknat till.

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer: