torsdag 26 juni 2008

Torsdags afton


Goder afton gott folk.
Blir en massa foton i detta inlägg ikväll men d gör säkert inget för er läsare...vet iaf minst en som blir lycklig av att se foton & ännu lyckligare är hon över att hon ska få passa vår lilla stinta nästa vecka då vi ska bege oss till Danmark o inhandla spriten till bröllopet.
Tänkte jag skulle skriva lite om vad som hänt nu, det som jag aldrig orkade skriva om i förra inlägget!
Onsdagen förra veckan begav vi oss till Blekinge för att fira lite midsommar där me mammi o Tore...en lite minisemester! Kvällen då vi kom fram vart det fotboll på tv som vanligt, men denna kväll vart det sverige-ryssland och jag behöver ju inte berätta hur det gick, det vet ju hela sverige vid detta laget! trist...men men
Torsdagen spenderades på marknad i Karlskrona...mkt folk o vanskligt att köra omkring med barnvagn så vi stannade inte så länge där, däremot åkte jocke tillbaka till karlskrona på kvällen för att hjälpa sin pappa att packa ner alla hans saker då han stått där på dagen.
Så det blev en sen afton, men stintan somna i vanlig ordning halv tio nästan var kväll o vaknade runt 7 var morgon så det va skönt. Nu är det helt slut på nattamning o morgonanmning...endast ersättning nu o smakisar.
Fredagen vart d midsommar och vi begav oss till Ronneby Brunnspark o firade lite tillsammans med folket i ronneby, där va dans kring granen o musik...väldigt mysigt, ni ser ju filmen i förr förra inlägget.
Sen när vi kom tillbaka hem till mammsen gick vi för att vila o sov ett par timmar, skulle hjälpt mamma me maten men istället vaknade vi precis lagom tills att allt var färdigt...flåt mamma! =)
Tilda fick smaka på sin första jordgubbe, vågade dock inte låta henne äta en utan jag lät henne slicka lite på den o det verkade vara uppskattat!
Efter god mat o dricka fortsatte vi kvällen med att dricka lite till,lekte me Tilda på golvet o ett tu tre vänder hon sig från rygg till mage för första o enda gången...(men det kommer nog igen i sinom tid) natta dottra vår o så.
Lördagen kom o alla vaknade "sent", det var dags för oss att dra oss vidare på vår resa, nämligen till Kalmar för att hälsa på lillasyster, stannade där ett par timmar sen började vår resa hem igen. Lovar att stanna längre nästa gång Natta o Calle... =)
Väl hemma lördags kväll somna vår dotter fint i sin säng o sov länge på lördagen. I söndags gjorde vi inte så mkt inte heller i måndags. I tisdags träffade vi Rebecka o Julius på mobilia o tog en fika, mkt trevligt...tack för en trevlig fika stund, gör vi gärna om igen ... snart, d får inte dröja lika länge som sist o dessutom vill vi gärna höra dig sjunga för att se om du passar till vårt bröllop ;) fast d e jag säker på att du gör! Tack för att du ställer upp!
På eftermiddagen sen begav vi oss till Pildammarna o promenerade där, blev förföljd av en sån där svart vit gås...avskyr dessa eller rättare sagt är rädd för dom...lång historia!
Sen tog vi en snabbis runda till kusinen Klara som blev överlycklig att vi kom förbi, käkade jordgubbar o glass innan vi begav oss hem igen.
I går vart vi o hälsade på ute på Håslövs hundpensionat, vi tänkte ha Nelson där över bröllopet...det verkade bra...Tilda sov igenom ett sjuhelsikes liv av alla skällande hundar! haha...hon vaknar inte för nåt.
I morse vaknade jocke o kom in o väckte mig halv nio o ingen tilda vaken än...skrattar o vi som skulle till bvc o vaccinera henne idag...flög upp o blev stressad men vi kom i tid trots allt. Blev lite besviken på att hon inte har gått upp tillräckligt i mina ögon men enl. bvc skulle jag inte oroa mig, hon följer sin kurva så det är bra...hon väger nu 5730 gram och är 60 lång. Hon är en glad liten skit som älskar att sova länge...oftast iaf.
Imorgon är d så dags för den efterlängtade prov-maken o prov-uppsättnignen av håret...vet inte riktit hur jag vill ha det men jag kommer att ha min brudtärna med mig som får hjälpa mig på traven! Det ska bli himla kul...o nu har äntligen min blivande fått tummen ur röven o frågat sin bestman så nu kan jag slappna av o lägga ut vår bröllopssida till er läsare som ni kan gå in o läsa på!
Det får va bra för denna gång...nu har jag kramp i fingrarna av allt skrivande. Ha det gott alla ni som läser. Nu lämnar jag er med en massa foton, titta o njut!

Tildas första par skor...så himla söta, kunde inte motstå att handla dom!

Tilda tycker om att se sig själv i spegeln...precis som far sin...hehe

Tilda sitter i den nyinförskaffade Bumbo-stolen, himla bra köp...hon kan verkligen sitta i den bättre än i sin matstol...här vinglas det minsann inte! O till köpte vi då detta söta bord som hon kan ha sina leksaker på o försöka ta tag i dom. Nu kan stintan va me när vi äter middag utan att behöva sitta på golvet i sin sitter o titta upp på mamma! Nu kommer vi sätta henne mitt på bordet i denna fina stol o låta henne va me! =)



Inga kommentarer: