söndag 15 juni 2008

Söndagkväll




Goder afton gott folk!
Ja som rubriken lyder är det nu söndag kväll och jag har precis nattat vår dotter, babyvakten är igång och här sitter jag medans gubben kollar på fotboll i vanlig ordning. Börjar redan bli trött på den dära jäkla fotbollen, fast det är bara två veckor kvar =P Kan jag nog stå ut tror jag.
Har egentligen inte så mkt att skriva om känner jag direkt. Sessan växer o frodas o utvecklas var dag känner vi, nu har hon börjat ta tag i saker med bägge händer tar dock lite tid att kordinera sina rörelser. Hon försöker ta flaskan själv o dricka men det går inte vidare bra såvida hon inte har munnen i pannan ;)
Nu börjar alla 62:or passa henne och snart dags att lägga alla 56:or på hyllan. Tilda börjar så smått att rulla över från rygg till sidan alldeles själv, dock har hon inte kommit på att hon kan rulla över till mage men det kommer väl...vi skyndar långsamt. Hon vänder sig iaf från rygg till sidan, lyfter på huvudet, duktig på att stå i våra knän och hoppa utan att vi håller bakom huvudet! Vi övar så smått var dag på att få henne att sitta själv i barnstolen, funderar på att införskaffa oss en bumbo-stol åt henne...dom sägs vara bra träning! Ngn som vet??
Sen sist jag skrev har det väl inte hänt så mkt, vart hos svärmor i fredags kväll och hade det himla trevligt dock gick jag hem redan halv ett...kände att jag inte orkade mer, trött och huvudvärk! Stintan sov så gott när jag kom hem dock väckte hon pappsen redan kl 4 och sen kl 7...fnissar....så nu har han fått känna på hur jag har haft det ett bra tag....skrattar. Fast jag klagar inte, allt som oftast sover hon nu hela nätter och väcker mig först mellan 6-8 typ...så det är ju skönt.
I går gick vi en runda i kungsparken och njöt av den härliga naturen där inne och att inte förglömma den härliga doften av ank-bajs....haha. Tilda fick en liten söt blomma som hon stirrade sig blind på och visste väl inte riktigt vad hon skulle göra med den. Haha....
Idag har vi bara tagit det lugnt och tvättat o städat lite.
Imorgon ska vi ev. till Köpenhamns Zoo om det är fint väder, sen på tisdag ska jag träffa en "ny" vän som jag pratat länge med via internet,Madde och Agnes, hon fick sin dotter nästan 2 månader efter mig, d ska bli kul att äntligen träffas o sitta o fika!
Sen på onsdag sticker vi upp till mammsen i Blekinge o blir där över midsommar, ev. kommer vi hem på lördag annars på söndagen. Vi har massor att göra där uppe, dels hälsa på Lisette som bor ca 8 mil därifrån, sen hälsa på lillasyrran Natta som bor i Kalmar, åka till Karlskrona o hälsa på svärfar som ev. står där på en marknad.....ja det blir en del bilturer....fnissar.
Sen veckan därefter är det dags för Sessans andra vaccination och min provmake och uppsättning till bröllopet...det är då det avgörs hur jag ska ha det osv.... =) Lovar att ta foto, brudtärnan ska med o hålla mig sällskap! =)
Måste ju berätta att jag införskaffat mig ett par söta badbyxor till Tilda plus badblöjor...nu vill jag iväg o bada i ett badhus med sötingen...nån som vill me?
Nu lämnar jag er med lite foton!
Ha en skön vecka och en glad midsommar om vi inte hörs innan dess dvs.

Inga kommentarer: