fredag 6 juni 2008

Sveriges Nationaldag

God morgon.
Ja som rubriken lyder är det idag Sveriges Nationaldag och jag nynnar lite på våran nationalsång men skriver inte ut den här ifall ngn tar illa vid sig o tror att jag är rastist eller nåt!
Vad har hänt sen sist?
I måndags vart jag i stan med mammi o Tore, provade min bröllopsklänning så mammi fick se mig i den...foto togs med våra kameror men av förklarliga skäl kan jag inte sätta ut dom här! Ni precis som min blivande får vänta tills dagen kommer då det är dags att stå brud, fast ni får ju vänta några timmar längre...hehe.
I tisdags kom skattepengarna och jag for in till stan o betalade min klänning och vigselring, så nu har man dom hemma....Jocke är bra nyfiken på klänningen men den som väntar på nåt gott....hehe.
I onsdags tog jag det bara lugnt.Njöt av värmen.
I går jobbade Jocke bara till 13 sen började hans 4 veckor långa semester! Härligt...nu kan vi dela extra mkt på sysslorna här hemma plus han kan ta Tilda nån natt o morgon så lilla jag får sova ut!
Även igår fick vi ommöblerat här hemma, Tilda flyttade in i sitt eget rum och datorn blev flyttad till sovrummet istället. Har tagit foto men sätter in dom under dagen.
Första natten helt själv gick bra, hon väckte mig först halv fem sen sju och nu ligger hon här bredvid mig i mammas o pappas säng o sussar så gott.
Idag vet jag inte vad som händer....likaså i helgen?! Vi tar d som d kommer.
Fick en kommentar härom dagen och jag undrar lite vem det är som kommenterar?! Kan du inte skriva ut ditt namn? Kul att ngn läser o vill kommentera! =) För att svara på din fråga ang. dagisplats så har vi inte satt upp henne än på listan eftersom vi inte riktit vet när vi ska ha henne på dagis. Satt o titta lite på det igår och som det ser ut i dagens läge dröjer d nog tills hon är 1½ år vilket innebär att det inte är aktuellt förräns i augusti 2009. Så det är ett tag tills dess....man behöver inte sätta sig i kö förräns 4 månader innan!
Nu ska jag dricka lite kaffe o njuta av morgonen i ensamheten. Ha en skön dag och helg.
Foton kommer att sättas in under dagen fast då utan text.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag & Agnes läser aaaalltid och jag tycker nog att vi är duktiga med kommentarerna, tycker inte du? hihi* Låter som du haft en fin vecka bakom dig, och kan förstå att de är extra mysigt när den blivande går på semester =O) Njut tillsammans, alla 3 - eller ja, 4, eller 5, vovven & katten också ju hihi* Kramis till dig & Tilda!