onsdag 17 december 2008

1 vecka kvar till Julafton

Go afton gott folk.
Dags för en liten uppdatering här inne hos oss!
Som Ni säkert redan sett så har Tilda fått sig en egen blogg, där "hon" skriver om vad som händer i hennes lilla liv ur hennes synvinkel.
Denna blogg kommer handla om familjen o lite till.
Tror att vi har kommit till rätta med nattningarna nu så smått iaf, vi har diskuterat fram o tillbaka om hur vi ska göra med Tildas nattningar. Och om ni läst hennes sida så har vi fixat in hennes spjälsäng in i vårt sovrum och det funkar hur bra som helst. Lite lek på kvällen o mys o sen en flaska välling i sängen så somnar hon som en stock och sover gott nästan hela natten! =)
Så nu är vi alla nöjda o glada o inga sparkar i ryggen får vi längre! Hon somnar så snällt o fint där när hon kan se att nån av oss ligger "bakom" spjälorna! Duktig tös.
Jaha, va d nån mer än vi som missa jordbävningen?
Haha....trodde Jocke skämta när han ringde hem och nämnde detta.......tydligen var det ett kraftigt skalv som rucka på bord o ja löst trams i lägenheten, men vi sov igenom oss detta! =O
Lite besviken e man allt att man missade detta, men jag hade nog blivit rädd!

Annars händer här väl inte så mkt! Julbak o julstäd har stått på schemat o gör så än.....Shit asså det är bara en vecka kvar till Julafton, kan ni fatta??
Julgranen ska in i helgen tänkte vi, en äkta asså...plast granen får bli stående på balkongen! Har hamnat några julklappar under granen och fler lär det bli, fast vi har bara en julklapp kvar att handla. Skönt!
Sen ska det inhandlas julmat, tillsammans med resten av sverige!
Jag har klippt lugg.....haha.....fick ett infall här om dagen o bestämde mig för att klippa av luggen! Har väl inte riktigt vant mig ännu men d kommer väl, dessutom växer det ju ut förr eller senare.
Nu sitter vi här och kollar på charterfeber medans dottern sitter i makens knä o leker...snart dags för sängen tror jag för henne.
Imorgon ska vi på julbord på hans jobb och på fredag ska jag på julbord på mitt jobb!
Nä nu ska jag återgå till tv tittandet!
Ha d gott tills nästa gång vi ses, glöm inte titta in i Tildas blogg, länken dit finner lite längre ner på sidan på höger sida! Lämna gärna en kommentar efter er....
Ciao!!!

Inga kommentarer: