fredag 19 december 2008

Dan före dan före dan före dan före....

....före dopparedán! Ja i dag är det fredag och inte många dagar kvar alls tills julafton....
Tittar tillbaka på året som gått och har funnit att år 2008 har varit det bästa året någonsin i mitt 32 år långa liv.
2008 kommer för alltid vara det året jag kommer att minnas tillbaka på med glädje, det var det året vår dotter kom till världen. Hon såg dagens ljus för första gången den 1 februari, och ända sen den dagen har våra liv förändrats. Vi lever för vår dotter och var dag är både en njutning och en utmaning på samma gång. Det är minsann inte lätt att ha barn, det ska gudarna veta...
Men vi älskar vår lilla prinsessa oavsett humör på henne.....haha. Även om man ibland bara vill försvinna så nästa sekund ser man det där underbara leendet från den sötaste och underbaraste lilla varelse o ens tankar är som bortblåsta.
Tänk att man får så mkt kärlek tillbaka från denna lilla varelse.........en alldeles perfekt liten flicka har jag och min man lyckats åstadkomma, bara genom vår kärlek!
Och tänk att hon snart redan är 11 månader.........detta året har varit helt fantastiskt, kan inte tänka mig att nåt kan klå detta år?!
Nog om detta........sitter här o njuter av lite kaffe, julmusik och en cornflakes crisp som jag gjorde tidigare idag! Tilda vilar efter ett par timmars skrik och gnäll........förhoppningsvis är hon glad igen när hon vaknar! =)
Skulle ha varit på julbord nu egentligen på jobbet men blev tvungen att bli hemma då hon inte skulle varit nåt roligt sällskap att ha med.
På tal om jobbet så är jag lite irriterad på chefen........till viss del kan jag väl förstå att hon sa som hon sa men å andra sidan går jag med på utbildningar, möten o julbord på min fritid då jag är mammaledig och skulle jag mot all förmodan inte dyka upp ngn gång så anser jag att hon inte har rätt att bli sur och säga som hon gjorde. Kunde förstå det mer om jag varit o jobbat som vanligt!
Kommentaren jag fick var: -"Bara det inte är en vana som du har satt i system"! Men hallå....jag är mammaledig, mitt barn kommer i första hand framför jobbet som jag inte ens är på sen 1½ år tillbaka!
Sen har jag inte fått betalt för utbildningen jag gick på i novemeber, det var ändå 8 timmar ur min fritid....ja då säger hon att vi har sagt att det är tid mot tid för dom anställda........ja men jag är inte aktivt anställd just nu! Jag går inte på utbildningar på min fritid för att det enbart är kul och intressant.........jag sätter Tilda hos en barnvakt och tar mig tid att gå med på detta. Då ska jag fan ha ersättning me för det!
Så jag ringer lönenissen men ingen svarar så klart........
Aja......det löser sig nog!
Nu ska jag ta Tilda som precis vaknade från sin skönhetssömn.....hör hur hon jollrar i sängen o ropar ma´ma ma´ma.
Man smälter när man hör henne säga så........förstår exakt vad du säger o skriver om din dotter Madde......känner exakt samma här. Ens hjärta blir så varmt av en liten blick o leende från ens förstående dotter, en handusträckning mot min, en puss på handen..........d e så man smälter! Det kallar jag äkta kärlek!
Ha en skön helg..........här ska d städas, bakas, handlas mat o julgran o ja allt som hör julen till.
Ciao!!
EGO FOTON!!! + bakandet av cornflakes crisps

Inga kommentarer: