torsdag 11 december 2008

Massa foton...

...tänkte jag ge er denna dag. =) Blir inte så mkt mer än det tror jag.......en beskrivande text under fotona tror jag allt att det blir iaf. ;)
Nu är det snart Julafton....hur ska den firas hos er? Har ni fått ert första barn blir min fråga hur firar ni barnets första julafton? Hemma eller borta? Själv ska vi fira Tildas första Julafton här hemma tillsammans med hennes mormor o plastmorfar, hennes farfar och morbror och så vi förstås ;)
Så här ska lagas mat o bakas så det blir en alldeles perfekt första jul, inte för att jag tror att hon kommer minnas så mkt av den men ändå, det känns skönt att få fira första julen hemma....Tror tomten kommer till henne me massa julklappar =)
Behöver lite hjälp o råd av er läsare....har ni inte kommenterat tidigare hoppas jag kunna få nån nu...hoppas att min fråga kommer trigga era fingrar att knappa på tangenterna ;)
Tilda har börjat bli väldigt stökig vid nattningarna, vägrar sova i egen säng...så fort man lägger henne är hon klar vaken o vill inte alls sova där men lägger vi henne i vår säng somnar hon på tre röda sekunder. Visst det är mysigt o så att ha henne där men nu börjar hon ju bli så pass stor att hon rör sig fruktansvärt mkt om nätterna, hon sprallar o sparkar antingen på min eller gubben s rygg så en av oss tröttnar på detta o lägger oss på soffan........Är det bara en fas som går över om nån vecka eller kan man ändra ngt i sina rutiner så hon somnar själv i egen säng igen? Snälla hjälp oss komma till rätta med vårt lilla problem........hur har ni löst det? Vad gjorde ni?
Tilda älskar godis eller vadå? ... ska börjas i tid........haha
....inte ta min godis påse.......hmmm, vad har vi där borta.Plast-granen har blivit klädd o fin ute på balkongen, den äkta kommer in till helgen kanske......nämen mamma är du framme igen med kameran =)..sitter o gosar i pappas trygga famn

...mamma var uttråkad så kameran kom fram igen....som alltid ;)**KÄRLEK**mor o dotterPuss på dig min underbar prinsessa, mammi älskar dig.Lite kvällsmys innan det är dags att lägga sig för natten......liten tomtenisse tittar ut.......haha....tagen me mobilen så den är lite så där dessutom satt vår kära dotter inte stilla ....hehe

Ciao!!

1 kommentar:

Anonym sa...

va fina foto gumman =O) blir inte tilda trött efter ett bad? för de kör jag med Agnes när hon är jobbig om kvällarna, då blir de bad, sedan vällingflaskan i sängen så somnar hon nästintill direkt. de funkar 98% av gångerna! annars vet jag inte vad jag ska ge för tips.. de där med vällingen är också en sak, för ger jag agnes sin "god natt välling" med henne uppe i famnen kan hon nästan somna men sedan hinner hon liksom vakna till igen när jag lägger henne ner i sängen, sådärför får hon vällingen i sängen så dricker hon själv och somnar liksom med de, naturligtviss sitter jag brevid sängen hela tiden så jag snabbt kan byta ut nappflaskan mot nappen när hon somnat. kramisar!!