fredag 19 december 2008

2:a inlägget för dagen

Nu skämmer jag bort er idag med ännu ett inlägg. hehe.....
Sitter här i min ensamhet då gubben är ute på galej och jag har äntligen fått vår sura dotter i säng. Hoppas hon sover för natten.....men man vet aldrig med henne =)
Idag har hon dessvärre gått mig lite på nerverna, har varit nära till tårar några ggr och hade inget annat än att velat att gubben skulle va hemma ikväll o ta hand om nattningen. Men men....


Anledningen till att jag skriver är att vi var på Ica Maxi Toftanäs tidigare idag när jag o Tilda skulle hämta gubben efter jobb. Och jag blev så lycklig när jag såg skylten utanför deras ingång, stod ngt i stil med detta: "Vi säljer inga fyrverkerier till hänsyn för skott rädda djur"

Shit asså, fler borde ta efter..........vår hund har inte vågat sig ut sen jag var ute 11 idag !!! =O
Han totalvägrar, ligger på toalette och skakar som ett asplöv.........bara för att dom har börjat sälja dom där jävla raketerna.
Politiker gör nånting.........förbjud skiten.......

Här har vi ett företag som inte tänker på att tjäna pengar på sån skit........Tack för det ICA MAXI Toftanäs.......Ni förtjänar all eloge ni kan få för detta!
Fler borde följa deras exempel........

Visst kan jag hålla med om att det är fint att titta på fyrverkerier, på Nyår........inte 2 veckor innan och 2 veckor efter nyår. Det enda jag ser är vår rädda hund som inte vågar äta, gå ut, sova.....i en hel månad!
Nä gör som Ica Maxi.......förbjud skiten och kanske bara kanske fyrverkeritillverkarna inser att ingen vill köpa mer än kommunerna.
Usch........
Nu ska jag se om där finns ngn bra film att se på. Ha d gott.

Ciao.

Inga kommentarer: