lördag 6 december 2008

En vecka in i sista månaden på 2008

Hej hejJa då vart vi inne på sista månaden för detta året.......shit asså va tiden går fort! Tyckte inte det var länge sedan vår älskade dotter föddes ... o det vart i början av 2008 och nu redan är vi som sagt i slutet av 2008.
Kalaset gick bra, det bjöds på goda pajer och gott sällskap....presentkort på Mobilia och choklad fick jag denna dag. =)
Höllt även Siri lite så mammsen Sussi fick fritt en stund, Siri vandrade från den ena till den andra denna kväll. Så mysigt och gosigt att hålla en liten igen.......pluttan! Här kommer lite foto på det.
Har handlat Tildas första riktiga par skor nu, får dom nog på posten nästa vecka....shit va dyra dom är men hon behöver ju ett par ordentliga skor nu när hon har börjat lära sig att gå, än trippar hon på tå men med en sko på så ska nog hälen rätta sig ner på golvet/marken. Hon går med hjälp av oss och nu dröjer det nog inte länge förrän hon går själv. Hoppas hon går till Mars månad...berättar snart varför ;)
Hon är så duktig på det dära med att gå med vår hjälp, vill absolut inte krypa och jag har gett upp hoppet på att hon ens vill försöka. Hon är helt enkelt en av dom som hoppar över det stadiet med att krypa. Här går vi direkt på det sista med att gå! hihi...hjärtat vårt! =)

Hon har lärt sig klappa händerna nu när man sjunger för henne....hon älskar speciellt en melodi vi sjunger på kyrkans barntimme : bygga guds rike.....osv. hihi......så söt så. Hon sover fortfarande i vår säng för det funkar bäst just nu, närhetsbehovet är stort så vi väntar ett tag till innan vi börjar lägga över henne igen till egen säng.


Var på BVC i torsdags på 10 månaderskontrollen med en läkare. Allt var bra och hon följer sin kurva fint även om jag tycker att hon går upp för lite men men, så länge hon följer sin kurva är det ju ingen fara. Idag väger hon 7150gram är 68 cm lång och har ett huvudomfång på 43,8 cm. Så vi ska inte klaga längre.

Nu ska jag berätta vad som händer i Mars. hihi......fick ett samtal igår av svärfar som frågade om vi ville åka utomlands i mars........JA svarade jag så klart. Ja så nu ska Tilda på sin första utlandssemester.......hihi. Vi blir 17 pers som ska åka till Lanzarote, Playa Blanca till ett All Inclusive hotell.....så mysigt. Vi blir bjudna tillsammans med dom andra 14 st som ska med....svärfar o Nilla fyller 60 bägge två eller ja Nilla fyller 60 då och svärfar fylla 60 i år........Gu va kul det ska bli. Längtar alle redan. Här kommer lite bilder på hotellet........nu längtar jag ännu mer.

Så nu ska här fixas pass till både mig och Tilda...hihi. Resetandborste set är redan fixat...hehe, med snobben på så klart. haha..........

Nä nu ska jag försöka lägga mig i sängen med vår trötta dotter........har fått ryggskott eller rättare sagt en nerv eller muskel i kläm så jag kan knappt röra mig eller böja mig. Tur det är helg så gubben kan ta största bördan med TIlda.....har fått ställa in min jobbtid på måndag, tråkigt nog. men men.......

Ha en skön helg.

Ciao!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

där har jag & micke varit =D *minns tillbaka* de är super mysigt där! vad roligt att ni ska till solen nästa år, de ska bi med, eller skulle, får väl se hur de blir med tanke på den lille där inne. tycker ni gör rätt i att ha tilda i er säng, fungerar de bäst nu så kör på de, ibland måste man köra lite andra rutiner & knep än de man brukar för att de ska bli bra (läs tyst) på/för dom små ;-) KUL att äntligen få en uppdatering!!!! du får skärpa dig på den fronten gumman ;-) kramisar!!