söndag 28 december 2008

Summering av 2008!

Hej gott folk!

Skrev i förra inlägget att jag skulle vänta med en uppdatering tills nästa år men ni får en summering av detta året istället. =)

JANUARI:
En spännande tid låg framför oss, jag var höggravid med vår dotter Tilda. Hon var beräknad till den 16 februari men jag kände in i ben o märg att hon skulle komma mkt tidigare än så. Var hos BM för kontroll den 30/1 och minns att jag sa till vår barnmorska att vi inte skulle ses igen fast än jag hade 2 tider till innan förlossningen. Men jag var bombsäker på detta.Detta fotot är sista som är taget på min höggravida mage, bara ngra dagar innan hon kom. Torsdagen den 31/1 började värkarna och natten kom och gick och vi kom in i februari månad.

FEBRUARI:
1/2 åkte vi in till BB 9,30 på morgonen och på kvällen 20,29 såg vår dotter dagens/kvällens ljus för första gången och en ny spännande tid eller kapitel i våra liv började ta sin form.
Vi började våra nya liv som föräldrar, som mamma och pappa till vår underbara prinsessa som vi valt att döpa till Tilda Mikaela Holmström Kjellsson.
Världens finaste och underbaraste varelse är skapad av min och Jockes kärlek. Finns inget mer finare än att få ett litet barn. Resten av februari månad gick åt till att lära känna sitt barn. Man levde som i en liten bubbla där bara vi existerade, jag, jocke o Tilda.

MARS:
Massa BM besök där vi mätte Tildas vikt o längd, hennes första påsk firades hos mormorn i Blekinge. Livet kretsar kring Tilda........vilket är helt underbart att få vara delaktig i.
Hon älskar att bada, hon skrattar för första gången medvetet vid ett tillfälle i badet. Det verkligen värmde i hjärtat när man hörde henne så lycklig. Vi började även att planera för hennes dop denna månad. Vi letade en perfekt kyrka, en perfekt präst...vi valde ut vem som skulle bli faddrar/gudföräldrar!

APRIL:
Lisette och hennes Joakim gifte sig i Ystad, tyvärr var inga vänner bjudna....en intim liten cermoni med familjen. Däremot fick jag se massa fina foton.
Sen den 26/4 gifte mamma sig med sin Tore i Rådhuset i Malmö, där oxå bara familjen var inbjudna...efteråt åkte vi och åt på Kajutan i Limhamn. Så här såg dom ut den dagen.
Kyrkan till dopet blev bokat och likaså prästen, det blev Lockarps kyrka och en kvinnlig präst som heter Tua Sällström, dopet skulle ske i Maj månad och alla inbjudningar blev utsända och fick svar från alla likaså.

MAJ:
7/5 firade jag och älsklingen 4 år som förlovade och gubben fick en mobil av mig då han behövde en sådan. Jag började planera mitt frieri till Jocke, planer fanns att fria till dopet. Massa förberedelser inför det stundande dopet. En snabb visit till mamma i Blekinge en söndag för att fira deras bröllop tillsammans med resten av Tores familj. Där började planerna för frieriet ta mer form.
Den 17/5 döptes Tilda i Lockarps kyrka, gudföräldrarna blev Susanne och Jouni.
Jocke svarade ja på min fråga om han ville gifta sig med mig! Världens lyckligaste började jag planera för vårat stundande bröllop som skulle ske i september månad. Kyrka skulle bokas, präst skulle bokas, klänning skulle hittas och ja allt som hör till ett bröllop skulle fixas och vi hade inte mkt tid. Bröllopsinbjudningar skulle fixas och skickas ut denna månad.
Och innan maj månads slut hade jag en klänning, skor, kyrka, präst och lite annat smått o gott fixat.

JUNI:
Tårtkonsultationer, midsommar firande i Blekinge, marknad i Karlskrona, fikor på stan och provmake-up och provhåruppsättning till bröllopet.
JULI:
Massa meck o fix med förberedelser inför bröllop, fikor på stan och bad me bebis kompisar. Ett besök till Eslöv o vännen Katarina med familj. En varm o solig dag.
AUGUSTI:
Tildas första tand är på väg upp och hon firar 6 månader. Vår dotter är ett ½ år....var har tiden tagit vägen?!
Fikor med vänner och bebisar, fix till bröllop, avlivning av min älskade Tiger. Gud vad jag saknar honom.
Malmöfestivalen, inlämning av förlovningsringar och vigselring för puts och gravering. 6 månaderskontroll på BVC och allt är bra med vår dotter.
Vi firar 6 år den 22 aug tillsammans.
.......fortsättning följer i nästa blogg!!!!

Inga kommentarer: