fredag 23 maj 2008

Fredag.


God morgon gott folk!

Helgen är på ingång och jag är överlycklig. Vill ni veta varför? Jag var ute me svärmor igår för att kolla bröllopsklänningar, har ju inte fått tag på den nissen som har en hemsida me klänningar så jag gav upp. Begav mig till södra högtidskläder där man fick ett varmt välkomnande. Massa fina klänningar o jag valde ut några stycken som jag skulle prova, provade en o den var för stor men annars fin, gick ju o sy in den förstås...långt släp på den, andra jag provade gick inte att få igen på ryggen och den tredje jag provade var ett två delat set, den föll jag för.....fick hjälp att ta på den o blev snörd i ryggen, expiditen hämtade en slöja och allt kändes helt plötsligt rätt...den skulle jag bara ha! Nu har hela bröllopet fallit på plats när klänningen är klar.......vet precis hur min brudbukett ska se ut, vet precis hur mitt hår ska se ut, vet precis hur jag vill bli sminkad...ja allt.........Så nu slipper jag oroa mig för klänning...den blev köpt igår! Fick även köpt mig ett par skor som kanske inte är världens finaste men d e ju ingen som ser dom ändå under klänningen....Nu saknas bara ett par sexiga underkläder och det berömda strumpebandet!

Gu va jag kommer bli vacker!!!

Längtan är enorm nu ska ni veta. Inbjudningskorten är komna nu...så snart ska dom skickas ut till alla gäster...kanske just du får en inbjudan ;) Räknar me att få ut dom innan maj är slut.
Och nu till ngt helt annat....här om dagen la jag Tilda för att vila i sin säng, hon somnade på tre röda sekunder...jag gick ut i köket för att fixa lite o när jag kom tillbaka till sovrummet fann jag Tiger liggandes i fotändan i hennes säng....blev rent förskräckt men sen lugnade jag mig. Ingen skada skedd o dom sov så sött ihopa....inte ens när Tilda började spralla me benen mot honom brydde han sig!

I helgen ska min blivande make ut på galej o jag blir lämnad ensam me vår dotter....men d gör absolut inget, jag kan nog sysselsätta mig. Men innan lördagskvällen kommer ska vi till IKEA o införskaffa oss en barnstol till lilla sötisen, sen ska vi ut o kolla ringen till vigseln.


Nä nu kallar Tilda på mig....Ha en skön helg gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad skönt att redan kommit så långt :) Missat några bloggar med de tog jag igen..Alltid lika trevligt att läsa :)

Anonym sa...

nice kitty but I would prefer to see hers