måndag 26 maj 2008

Måndag morgon.




God morgon gott folk!

Nu sitter man här igen o tänkte krafsa ner ngt till er läsare som ni kan gotta er i, men vet inte riktigt vad jag ska skriva bara.
Tilda fyller snart 4 månader! Shit va tiden springer iväg. Kan inte förstå att det var snart fyra månader sen man låg på förlossningen och skulle föda ut detta lilla mirakel.
Snart är hon väl 15 år och världens jobbigaste mirakel...haha....skämt o sido.

Sen sist jag skrev har det väl inte hänt så himla mkt....Vi var o storhandlade i fredags eftermiddag när min blivande kom hem från jobbet.

Mitt i all bröllopsbestyr bestämmer sig vår ugn för att den ska sluta fungera...så nu har vi bara våra plattor som är i funktion, ugnen är på semester....suck. Ingår ju inte i vår budget nu att skaffa en ny spis....kanske hittar man ngn på blocket.

Bröllopsplaneringen flyter på som den ska, frågade susanne o jonas igår om dom ville ställa upp som toastmaster o värdpar vilket dom ville...eller ja susanne iaf...haha. Säkert jonas oxå....fnissar.

Frågade även susanne för Hannas räkning om hon ville planera min möhippa trots att jag inte vill ha ngn men det får ju inte jag bestämma.....haha. O hon skulle hjälpa Hanna med denna iaf.....
Inbjudningarna är på väg ut idag...iaf dom flesta, har ju inte fått hem alla korten än. Beställde häromdagen små söta pussklockor med tryck där det kommer att stå "ring i klockan så pussas vi", beställde även godis-små röda hjärtan med choklad i.
Ringen är beställd o ska hämtas vecka 23, den blev lite dyrare än det vi hade tänkt oss men går ändå in i vår budget då allt inte betalas med denna....

Ja det är väl så långt vi har hunnit.

Var på IKEA i lördags o inhandlade lite saker till Tilda bland annat en barnstol som hon kan börja sitta i sen när det väl blir dags för det och joina oss i måltiderna. Hon fick provsitta när mammi satt ihopa den och här är resultatet.
Lite ostadig ännu i nacken men med stöd gick det ju bra...hihi
Nä nu ska jag ägna lite tid åt vår dotter som sitter här bredvid i sin sitter o grinar lite...trött är hon så jag ska väl försöka få henne att somna.

Här kommer lite bilder till er iaf.
Ha en bra vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja de är väl så himla typiskt att ugnen skulle säga upp sig när de är minst lägligt.. sånt slår ju aldrig fel ;D de är JÄTTE roligt att läsa om din/er bröllopsplanering så fortsätt fylla i i bloggen så jag kan få gotta mig =O) hihi* kram till dig & kram till söta lilla Tilda!